یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
حمایت کارشناس ناسا از دیدگاه‌های تخریب زیست محیطی یک کتاب

یکی از حامیان پر و پا قرص محیط زیست از فرضیه‌های تندروانه یک کتاب برای متوقف کردن روند گرمایش زمین حمایت کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پریسن پلنت، «جیمز هانسن» یکی از کارشناسان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در برنامه «ناسا پرس ریلیز» که روز پنجشنبه پخش شد از دیدگاه‌های کتاب «وقت تمام است» نوشته «کیث فارنیش» که خواستار از بین رفتن تمدن صنعتی برای جلوگیری از گرمایش زمین شده، حمایت کرد.

هانسن که به همراه «ال گور» معاون سابق رییس جمهور آمریکا از چهره‌های کلیدی جنبش مبارزه با گرمایش جهانی است، گفت که دیدگاه کتاب «وقت تمام است» که خواستار اقدامات خرابکارانه و تروریسم زیست محیطی برای تخریب سدها و از بین بردن شهرها به منظور بازگرداندن زمین به دوران زمینداری شده، صحیح است.

فرنیش معتقد است تنها راه جلوگیری از اضمحلال زیستی جهان و بقای بشریت، خلاص شدن از شر تمدن صنعتی است. فرنیش می‌افزاید: وقتی تمدن فروبپاشد، انسان‌ها گروه گروه خواهند مرد.

او می‌گوید: به طور خلاصه بزرگ‌ترین خطر فوری برای جمعیتی که در این وضعیت وخیم  زندگی می‌کند، خود آن جمعیت است. تمدن وضعیت ایده‌آلی برای یک تراژدی خطرناک به وجود آورده که پیش از این هیچ گاه در تاریخ بشری سابقه نداشته است. 

راه حلی که فارنیش ارایه می‌کند، اقدامات خرابکارانه و تروریسم زیست محیطی است.

حال جیمز هانسن با حمایت از این دیدگاه‌های اکو فاشیستی می‌گوید: کیث فارنیش درست می‌گوید. زمان عملا در حال سپری شدن است و سیستم یک مشکل محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها