چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰
کتاب داستان‌های هنرجویان سرشار منتشر می‌شود

گزيده‌اي از داستان‌هاي منتخب كارگاه‌هاي داستان نویسی محمد‌رضا سرشار با نام «سه‌شنبه‌هاي دوست‌داشتني» منتشر مي‌شود. به گفته سرشار، اين داستان‌ها حاصل 4 سال جلسات داستان‌نويسي در حوزه هنري است كه از ساختارهاي تكنيكي درخور توجه برخوردارند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمد‌رضا سرشار درباره ويژگي داستان‌هاي اين كتاب گفت: اين داستان‌ها كه در جلسات پر رونق داستان حوزه هنري خوانده و نقد مي‌شد، از كيفيت و مضموني درخور توجه برخوردارند.
 
اين داستان‌نويس افزود: اين جلسات آموزش داستان روزهاي سه‌شنبه هر هفته برگزار مي‌شد. در اين كتاب، گزيده‌اي از آثار هنرجويان داستان‌نويسي به همراه يك معرفي كوتاه از خود نويسنده است.

گوينده «قصه ظهر جمعه» با اشاره به نتيجه مطلوب آموزش داستان‌نويسان جوان در اين كلاس‌ها خاطر‌نشان كرد: فنون و تكنيك‌های آثار اين داستان‌نويسان جوان، به مراتب از نويسندگان پيشكسوت قوي‌تر و محكم‌تر است و علتش اين است كه آنان داستان‌نويسي را به طور علمي آموخته‌اند و دقيقا تصوير روشني از ساختار داستان را مد نظر دارند.

اقدس ارطايفه، سهيلا ازگلي، شيرين اسحاقي، مانيا كتايي‌احمدي، فاطمه جعفري، اشرف حاج‌سيد‌جوادي، فرخنده حق‌شنو، مريم شريف‌رضويان، محبوبه يزداني و مريم مقاني از نويسندگان داستان‌هاي اين كتاب هستند. 

به گفته سرشار اين كتاب حدود 200 صفحه است و به زودي از سوي انتشارات «سوره‌مهر» به چاپ مي‌رسد.
 
اين كتاب به كوشش محمد‌رضا سرشار جمع‌‌آوري شده است.

سرشار متولد ۱۳۳۲ کازرون است. او که در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت فارغ‌التحصیل شده است، نخستين مجموعه داستانش را درسال ۱۳۵۵ منتشر کرد.

از فعالیت‌های او بعد از انقلاب می‌توان به داستان‌نویسی، پژوهش و نقد در زمینه ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسالان اشاره کرد.

این نویسنده تا به حال ۲۶ جایزه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. وی سردبیری بسیاری از نشریه‌های ادبی و هنری کودک و نوجوان را بر عهده داشته و غیر از سردبیری سه برنامه رادیویی، ۲۴ سال گوینده قصه ظهر جمعه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط