چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۹
رجعتي امروزي به وقايع دوران صفويه و قاجاريه

حسين سناپور درباره موضوع رمان «شمايل تاريك كاخ‌ها» كه به زودي توسط نشر چشمه منتشر مي‌شود، ‌گفت: اين رمان گريزي به دوره‌هاي تاريخ ايران دارد كه نگاه به وقايع دوران قاجار و صفويه، بخشي از اين رجعت به گذشته است. اين رمان همراه با داستان «آتش‌بندان» به چاپ مي‌رسد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سناپور درباره رمان «شمايل تاريك كاخ‌ها» گفت: اين رمان درباره گريزي تاريخي به گذشته است. البته داستان با رفت و برگشت‌هاي زماني همراه است و به زمان حال و معاصر نيز باز مي‌گردد. 

نويسنده «نيمه غايب» تصريح كرد: رمان «شمايل تاريك كاخ‌ها» به همراه يك داستان بلند با نام «آتش بندان» در يك كتاب منتشر مي‌شود كه موضوع اين داستان بلند نيز درباره رجعت به گذشته و تاريخ است. 

اين داستان‌نويس افزود: شخصيت‌هاي اين داستان غالبا مردان هستند؛ ضمن آنكه داستان با زباني روان و امروزي روايت شده است. 

به گفته سناپور اين كتاب حدود 230 صفحه است. 

سناپور اين روزها در حال نگارش كتابي درباره تجربه‌هاي داستان‌نويسي‌اش است. 

رمان «نيمه غايب» اين نويسنده كه از شهرت چشمگيري برخوردار  شد، درباره زندگي چند جوان دانشگاهي در سال‌هاي دهه ۶۰ است.

نويسنده در اين رمان با در نظر داشتن موقعيت تاريخي و وقايع پيرامون شخصيت‌ها به موضوع عشق و رو در رو شدن شخصیت‌ها با درون و گذشته‌شان مي‌پردازد و بر آن است تا جست‌و‌جوي آنان به دنبال نيمه غايب‌شان را با توجه به نوع زندگي‌ هر یک، روايت كند.

این کتاب در سال ۱۳۷۸ برنده‌ اولین دوره جایزه‌ مهرگان ادب به عنوان بهترین رمان سال و در سال ۱۳۸۱ برنده جايزه يلدا شده‌است.

سناپور متولد ۱۳۳۹ تهران است. او نویسندگی را با نوشتن درباره کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

مجموعه‌هاي داستان «با گارد باز» و «سمت تاريك كلمات»، رمان «ويران مي‌آيي» و «همخواني كاتبان» و كتابي درباره‌ زندگي و آثار هوشنگ گلشيري، از ديگر آثار منتشرشده حسين سناپورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط