شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۵
«رموز استراتژي در شطرنج مدرن» فاش شد

كتاب «رموز استراتژي در شطرنج مدرن» اثر «جان واتسن» با ترجمه رضا رضايي و همكاري خشايار مصطفوي كاشاني، كه به ارايه سيستم‌هاي پيشرفته شطرنج پس از دوران نيمزوويچ مي‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با بررسي عميق و دقيق پوزيسيون‌هاي مدرن شطرنج و بيان اين موضوع كه تئوري‌هاي نيمزوويچ، امروزه حك و اصلاح شده‌اند، مي‌تواند براي تمام اهالي شطرنج موثر واقع شود. 

كتاب حاضر در چهارده فصل تنظيم شده است كه از جمله آنها مي‌توان به اصلاح تئوري سنتي، مسايل سواري سبك، رخ‌هاي جسور، ايده‌هاي جديد و انقلاب مدرن، فيل مدرن، ديناميسم و تفاوت آن در شطرنج مدرن و بازبيني در گشايش‌هاي مدرن اشاره كرد. 

«آرون نيمزوويچ« استاد بزرگ شطرنج و قهرمان هميشگي روسيه در قرن بيستم بود. وي داراي سه كتاب درباره شطرنج است كه با توجه به استراتژي‌هاي ارايه شده در آن‌ها، وي به يكي از صاحبان سبك در شطرنج مكشهور است و بيش از ربع قرن با استراتژي‌هاي شخصي خود بر شطرنج جهان حكم فرمايي كرده و پس از وي تا سال‌ها روش‌هايش به عنوان بنياد شطرنج جهان به شمار مي‌رفته و امروزه نيز طرفداران بسياري دارد.  

كتاب «رموز استراتژي در شطرنج مدرن» از سوي انتشارات فرزين در شمارگان 1200 نسخه، 549 صفحه و بهاي 90000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط