دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۹
احتمال تخريب چاپخانه مجلس

مشاور و رييس دفتر معاون اجرايي رييس مجلس شوراي اسلامي درباره اخباري كه درباره تخريب چاپخانه قديمي مجلس به گوش مي‌رسد، اظهار داشت: اين تغيير ممكن است در قالب طرح‌هاي بهسازي منطقه بهارستان در راستاي تفاهمنامه‌هاي امضا شده با شهرداري صورت بگيرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اخيرا اخباري مبني بر تخریب احتمالي چاپخانه مجلس شورای اسلامی که بیش از 100 سال قدمت دارد، شنيده مي‌شود. اين چاپخانه كه در ضلع جنوبي مجلس شوراي اسلامي قرار دارد، امروزه حالت تاريخي يافته است و در طرح توسعه مجلس قرار دارد و بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، احتمالا تخريب مي‌شود.

محمدمهدي هاشمي نسب، مشاور و رييس دفتر معاون اجرايي رييس مجلس شوراي اسلامي، با بيان مطالب عنوان شده و اينكه پس از پيگيري، اطلاعات كامل‌تري را اعلام خواهد كرد از اقدامات و فعاليت‌هاي چاپخانه عمومي مركز به ديگر چاپخانه‌هاي خصوصي و دولتي خبر داد.

وي با اشاره به اين كه تعداد امور چاپي مجلس زياد نبودند، بيان كرد: چاپخانه قوانين مجلس كه به انتشار آثار مربوط به قوانين و مقررات اختصاص دارد، همچنان به فعاليت تخصصي خود ادامه مي‌دهد.

هاشمي‌نسب واگذاري فعاليت‌هاي چاپخانه عمومي به ديگر بخش‌ها را در راستاي اصلاح الگوي مصرف خواند و توضيح داد: به غير از در نظر گرفتن حقوق و هزينه فضايي كه به اين كار اختصاص يافته بود، اين طرح صرفه‌جويي معادل 4500 ميليون ريال را در پي‌دارد.

چاپخانه مجلس سال 1325 قمري (1285 شمسي) ابتدا براي چاپ روزنامه مجلس (البته از شماره 1 تا 48 سال اول روزنامه مجلس در مطبعه خورشيد به چاپ رسيد) و نيز مطالب اختصاصي خود مجلس تأسيس شد، اما در سال‌هاي بعد به چاپ كارهاي ديگر از جمله كتاب و نشريات پرداخت، به طوري كه پيش از تفكيك چاپخانه دولتي، چاپخانه مجلس يكي از بزرگترين موسسات مطبوعاتي ايران و خاورميانه به شمار مي‌رفت. 

برخي كارشناسان بزرگترين فعاليت چاپخانه مجلس را چاپ لغتنامه دهخدا مي‏دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط