یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۸
مازيار اسلامي و معرفي منتقدان تاثيرگذار سينما

مازيار اسلامي، پژوهشگر سينما، از چاپ مجموعه «حرفه: منتقد» خبر داد. در اين اثر منتقدان تاثيرگذار سينما معرفي مي‌شوند. وي دو كتاب «شريدر به روايت شريدر» و «رابطه لاكان و سينما» را نيز در دست چاپ دارد.\

اسلامي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: مجموعه «حرفه: منتقد» چند جلدي است و به شكل تك نگاري منتشر مي‌شود؛ هر جلد آن نيز به يك منتقد اختصاص دارد.

وي ادامه داد: در اين مجموعه كه ده جلد آن آماده چاپ است منتقدان تاثيرگذار سينما معرفي شده و يكي از مقالات مهم آنان ارايه مي‌شود.
به گفته اسلامي، استنلي كاول، جاناتان روزنبام، پيتر وولن و ريچارد داير از جمله افرادي‌اند كه در اين مجموعه به آنها پرداخته شده است.

وي اضافه كرد: اين مجموعه از سوي انتشارات حرفه هنرمند روانه بازار كتاب مي‌شود. 

اسلامي در ادامه درباره كتاب «شريدر به روايت شريدر» گفت: اين كتاب كه توسط كوين جكسون گردآوري شده، حاوي گفت‌وگوي بلند و مفصلي با شريدر درباره فيلمنامه‌هايي كه نوشته و فيلم‌هايي كه ساخته، است. 

وي افزود: نقدهاي شريدر درباره هنرمنداني چون سام پكين‌پا و باد باتيكر نيز در اين كتاب ارايه شده است. كتاب «شريدر به روايت شريدر» از سوي انتشارات ققنوس روانه بازار كتاب مي‌شود. 

اسلامي ادامه داد: پل شريدر، فيلمنامه‌نويس و كارگردان آمريكايي دهه 70 است كه نوشتن دو فيلمنامه مهم «راننده تاكسي» و «گاو خشمگين» را در پرونده كاري خود دارد. 

به گفته وي، شريدر چهره تاثيرگذاري در عالم هنر محسوب مي‌شود و در مقام نويسنده و كارگردان باعث پيوند سينما و الهيات شده و مضامين ديني را وارد فيلم‌هايش كرده است. او در دوره جواني در مدرسه ديني تحصيل كرده از اين رو آثار ساخته شده شريدر نمونه پيچيده و درخشاني است كه رابطه الهيات و سينما را نشان مي‌دهد. 

اسلامي افزود:‌ كتاب «رابطه لاكان و سينما» شامل مجموعه مقالات لاكان درباره فيلم‌هاي معروف سينما، اثر ديگري است كه براي چاپ به انتشارات رخدادنو سپرده‌ام. 

وي با بيان اينكه نقد روانكاوانه لاكان در سينما بسيار خلاقانه و موثر است، يادآور شد: نظريه فيلم و تفسير روانكاوانه او در تحليل فيلم‌هاي معاصر بسيار كارآمد و موثر است. در مقدمه اين كتاب به شكل مفصل درباره اين تاثيرگذاري توضيح داده‌ام. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها