دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۵
افشاي طرح ترور کلینتون توسط بن لادن در يك كتاب جديد

یک نویسنده آمریکایی در کتابی که به تازگی منتشر کرده، ادعا می‌کند «اسامه بن لادن» رهبر القاعده قبل از حملات 11 سپتامبر قصد داشت «بیل کلینتون» را ترور کند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «تاایندین نیوز»، «کن گورملی» در کتاب جدید خود با عنوان «مرگ پرهیزگاری آمریکایی: کلینتون در مقابل چهره شناخته شده» ادعا کرده است که اسامه بن لادن در سال 1996 قصد داشت بیل کلینتون را ترور کند.

به نوشته گورملی، طرح ترور کلیتنون در زمان حضور او در کشور فلیپین به منظور شرکت در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا- پاسیفیک (اپک) طراحی شده بود ولی ماموران اطلاعاتی توانستند با کشف طرح تروریست‌ها جان کلینتون را نجات دهند.

به ادعای گورملی کلینتون قصد داشت به منظور ملاقات با یکی از سیاستمداران محلی به منطقه‌ای از شهر مانیل برود ولی کاروان موتوری همراه او در یکی از گوشی‌های‌شان پیامی نامفهوم شنیدند که در آن از دو کلمه «جشن» و «پل» استفاده شده بود به خاطر همین مامورین اطلاعاتی حدس زدند که ممکن است حمله‌ای تروریستی در کار باشد و در نتیجه برای حفظ جان رییس جمهور آمریکا ، مسیر اتومبیل حامل او را تغییر دادند. اندكي بعد در زیر پل محل عبور اتومبیل کلینتون در شهر مانیل، یک بمب کشف شد.

به نوشته نویسنده کتاب «مرگ پرهیزگاری آمریکایی»، اگرچه حادثه‌ای که برای کلینتون اتفاق افتاد با خطر مرگ همراه بود ولی چون وی از آن جان سالم به در برد، وقوع آن رسانه‌ای نشد. گورملی ادعا کرده که اطلاعات این حادثه توسط « لوییس مرلتی» رییس سابق سرویس مخفی آمریکا در اختیار او قرار گرفته است.

گورملی می‌گوید تحقیقات زیادی که بعد از وقوع این حادثه انجام شد، نشان داد که طراحی آن توسط یک تروریست سعودی به نام «اسامه بن لادن» انجام شده بود که در افغانستان زندگی می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها