پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۶
راهنماي جست‌وجوي كتابخانه‌اي در اينترنت

مديرمسوول انتشارات «فراهوش» از انتشار كتاب «راهنماي جست‌وجوي كتابخانه‌اي در اينترنت» تا دو ماه ديگر خبر داد و گفت: اين كتاب روش‌هاي جست‌وجوي كتاب در سايت‌هاي بين‌المللي اطلاع‌رساني كتاب و كتابخانه‌هاي مجازي دنيا را آموزش مي‌دهد./

سيداميرحسين رضوي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: اين كتاب ويژه استفاده كتابداران به عنوان رابط مخاطب و اينترنت، تهيه و تنظيم شده است، زيرا كتابداران كتابخانه‌ها به عنوان مشاور و راهنماي مخاطبان براي انتخاب كتاب به شمار مي‌روند و بايد اطلاعات بيشتري نسبت به ساير كاربران درباره جست‌وجوي كتاب داشته باشند.

وي افزود: كاربران براي جست‌وجوي كتاب در اينترنت مي‌توانند از اين كتاب، مانند يك دستور كار استفاده كنند و مرحله به مرحله پيش روند تا اطلاعات كتاب‌هاي مورد نياز خود را به طور كامل كسب كنند.

رضوي با اشاره به اين كه تاكنون كتاب‌هاي زيادي با موضوع جست‌وجو در اينترنت منتشر شده‌اند، اظهار داشت: اكثر كتاب‌هايي كه روش‌هاي جست‌وجو را آموزش مي‌دهند، تك بعدي به اين موضوع پرداخته‌اند اما كتاب «راهنماي جست‌وجوي كتابخانه‌اي در اينترنت»، تمام مباحث گوناگون جست‌وجو از جمله معرفي موتورهاي جست‌وجو، كلمات كليدي در بهبود جست‌وجو و انواع جست‌وجوگرها را معرفي كرده و آموزش داده ‌است. 

وي افزود: اين كتاب، تمام اطلاعات موجود  در اينترنت را كه به نوعي مورد نياز كتابداران است، معرفي مي‌كند و چگونگي بازيابي اطلاعات را آموزش مي‌دهد.

كتاب «راهنماي جست‌وجوي كتابخانه‌اي در اينترنت» به قلم مرضيه ياري زنگنه، از سوي انتشارات فراهوش در شمارگان  5000 نسخه و 270 صفحه تا پايان بهمن‌ماه روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها