یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۸
خرابکاری در مراسم رونمایی از کتاب «روسیه بدون پوتین»

مراسم رونمایی از کتاب یکی از چهره‌های مخالف دولت روسیه به خاطر خرابکاری برگزار نشد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاري ها، مراسم رونمایی از کتاب «بدون پوتین» نوشته « میخاییل کاسیانف» نخست وزیر سابق و از چهره‌های مخالف روسیه قرار بود روز جمعه در کیف پایتخت اوکراین برگزار شود ولی به دليل آنچه "کارشکنی در این مراسم" عنوان شده، لغو شد.

« یلنا دیکون» دبیر مطبوعاتی کاسیانف اعلام کرد كه لحظاتی قبل از شروع مراسم رونمایی از این کتاب، برق محل برگزاری مراسم در هتل نخست وزیری اوکراین قطع شد و 20 مرد جوان از ورود افراد به این مراسم جلوگیری کردند. 

به گفته دیکون بیش از 100 شخصیت شناخته شده برای شرکت در این مراسم دعوت شده بودند ولی این حادثه مانع از برگزاری آن شد.

کاسیانف که از سال 2000 تا 2004 نخست وزیر روسیه بود، در حال حاضر رهبر حزب مخالف اتحادیه دموکراتیک روسیه و همچنین یک روزنامه‌نگار سرشناس محسوب می‌شود. 

کاسیانف در کتاب خود که چندی قبل آن را منتشر کرده روند تبدیل شدن خود از یک چهره داخل نظام روسیه به یک مخالف را تشریح کرده است. کاساینف در این کتاب ادعاهای زیادی درباره پوتین مطرح کرده كه از جمله آنها روند منزوی شدن « بوریس یلتسین» توسط پوتین است. اين امر در حالي اتفاق افتاد كه خود یلتسین، پوتین را به قدرت رساند.

یلتسین 75 ساله در سال 2006 می‌خواست یک حزب سیاسی تاسیس کند ولی آنطور که کاسیانوف شرح داده، او در نهایت تنها امكان يافت جشن تولد 75 سالگی‌اش را در کرملین برگزار کند و البته فهرست کسانی هم که به این جشن دعوت شده بودند کنترل شده بود از جمله اینکه کاسیانوف خود در این فهرست جاي نداشت.
 یلتسین در 76 سالگی درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها