چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
مناظره دو استاد برجسته روان‌شناسي كتاب شد

كتاب «بررسي مسايل مربوط به كنترل رفتار» منتشر شد. اين اثر بر اساس مناظره دکتر «راجرز» استاد روانشناسی دانشگاه شیکاگو و دکتر «اسکینر» استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد در انجمن روان‌شناسان آمریکا تدوين شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ «فردریک اسکینر» صاحب نظریه مهمي با عنوان «شرطی‌سازی عامل» است. وي انسان را فاقد اخلاق ما بعدالطبیعی می‌داند.

«کارل راجرز» نيز متعقد است انسان قادر است از درون کنترل شود، اگرچه بسیاری از تفکرات و نگرش‌های انسانی منشأ کنترل درونی آنها به شمار مي‌آيند. تناقض‌هايي كه در نظريه اين دو روا‌شناس وجود دارد، موضوعي براي مناظره و جذاب شدن آن شده است.

اين مناظره در تاریخ روانشناسی کم‌نظیر است و مي‌تواند توجه بسياري از متخصصان را به خود جلب كند، زيرا مبحث کنترل درونی یا بیرونی، جايگاه مهمي در اندیشه متفکران ایرانی دارد و همچنين مبحث کنترل بیرونی یعنی جبر و کنترل درونی یعنی اختیار نيز همیشه در کشمکش‌های پیچیده و حل نشده باقی مانده است.

این مناظره که با استفاده از پژوهش‌ها و یافته‌های علمی ناب تهیه شده است، مخاطبان خود را درباره رفتار انسان، سرمنشأ و چگونگی شکل‌گیری و عوامل موثر در آن اگاه مي‌سازد.

چاپ نخست كتاب «بررسي مسايل مربوط به كنترل رفتار» با ترجمه قاسم قاضي در شمارگان 1000 نسخه، 85 صفحه و بهاي 10000 ريال از سوي انشتارات جاودانه منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط