سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۰
استقبال از غرفه ايران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلغارستان

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلغارستان با حضور انتشارات الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامي، به مدت شش روز در صوفيه برگزار شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‌ به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه، 125 موسسه انتشارات داخلی اين كشور به همراه هشت انتشارات خارجی از کشورهای ایران، روسیه، یونان، لهستان، آلمان، اسپانیا، سويیس و صربستان شرکت داشتند.

بیش از بیست عنوان کتاب كه از سوی رایزنی فرهنگی از فارسی به بلغاری ترجمه و منتشر شده بود، به همراه فرهنگ لغات فارسی به بلغاری، گزیده اشعار سهراب سپهری و کتاب آموزش فارسی به زبان بلغاری، در اين دوره از نمایشگاه بين‌المللي بلغارستان ارايه شدند. 

غرفه ایران همچنین به دلیل نمایش آلبوم‌های نفیس نقاشی، عکس و فرهنگ‌های فارسی به زبان انگلیسی و روسی از سوی انتشارات الهدی، با استقبال گرم بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در مراسم افتتاحیه اين نمايشگاه خانم «فنداکووا» شهردار صوفیه، عشق به خواندن و دانستن را دلیل استقبال مردم از نمایشگاه کتاب دانست و به مردم توصیه کرد کتاب را به عنوان بهترین هدیه کریسمس به یکدیگر اهدا كنند.

در نخستین روز نمایشگاه امسال بلغارستان، شهردار صوفیه از بخش‌های مختلف نمایشگاه از جمله غرفه رایزنی فرهنگی و انتشارات الهدی بازدید کرد و از سوي اين انتشارات كتاب‌هاي تازه رايزني و چند آلبوم نفيس به وي اهدا شد.

همچنين در حاشیه نمایشگاه امسال 30 رویداد فرهنگی جنبی و رونمایی از کتاب برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط