دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷
برتولت برشت در راه جشنواره تئاتر فجر

داريوش فرهنگ، بازيگر و كارگردان، متن نمايشنامه گاليله را با نگاهي به نمايشنامه معروف«برتولت برشت» در بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاترفجر روي صحنه مي آورد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‌، به نقل از ستاد خبري بيست و هشتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، داريوش فرهنگ كه سالهاست تنها در حوزه سينما و تلويزيون فعال بود، اينك پس از 30 سال دوري از صحنه قصد دارد نمايش «گاليله» را در آخرين شب برپايي بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاترفجر روي صحنه ببرد. 

متن نمايشنامه گاليله با نگاهي به نمايشنامه معروف برتولت برشت با عنوان «زندگي گاليله» توسط سعيد شاهسواري و زير نظر داريوش فرهنگ نوشته شده است. 

در  اين نمايش بازيگراني چون امين تارخ، مسعود كرامتي، رحيم نوروزي، سهيلا رضوي و نورا هاشمي بازي دارند. 

اين نمايش پس از اجرا در جشنواره تئاتر فجر، اجراهاي عمومي خود را در تالار اصلي مجموعه تئاترشهر آغاز خواهد كرد.

 بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي تئاترفجر از 2 تا 11 بهمن در تهران برگزار مي شود.

برتولت برشت، نمایشنامه نویس، شاعر، کارگردان و ایده‌پرداز تئاتر و بنیان‌گذار تئاتر حماسی در ۱۰ فوریه ۱۸۹۸ در آلمان متولد شد و ۵۸ سال زندگی کرد.

او را بیش‌تر به عنوان نمایشنامه‌نویس و بنیانگذار تئاتر حماسی و خالق تئوري «فاصله‌گذاري در تئاتر» می‌شناسند؛ اما برشت علاوه بر نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر، شاعر، تصنیف‌سرا و داستان‌پرداز نیز بوده است.

او سرودن شعرهایش را در ۱۵ سالگی و پیش از نمایشنامه‌نویسی آغاز کرد و نخستین سروده‌هایش را بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۷ سرود و آنها را در نشریات محلی منتشر کرد. در سال ۱۹۱۸، هنگامی که به خدمت سربازی اعزام شد، افزون بر کار در بیمارستان نظامی پشت جبهه، سروده‌هایش را همراه با نواختن گیتار برای سربازان می‌خواند و آنها را مجذوب نوای گرم و سرود دلنشین خود می‌کرد.

از جمله آثار برشت می‌توان به نمایشنامه‌هایی چون، «ننه دلاور و فرزندانش»، «زن نیک ایالت سچوان»، «دایره گچی قفقازی»، «آدم آدم است»، «مادر» و «سرود آنکه گفت آری و آنکه گفت نه» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها