دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
انتشار «قدس در فرهنگ ايراني» در سوريه

رايزني فرهنگي ايران با همكاري شوراي كتاب وزارت فرهنگ سوريه، كتاب «قدس در فرهنگ ايراني» را چاپ و منتشر كرد. اين كتاب به تفصيل مجموعه اقدامات انجام شده و آثار تأليفي درباره قدس را در ايران بررسي و معرفي مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، شوراي كتاب وزارت فرهنگ سوريه كتاب ماهانه خود را به دليل انتخاب سوريه به عنوان پايتخت فرهنگي جهان عرب در سال 2009 به كتاب «قدس در فرهنگ ايران» اختصاص داد.

اين كتاب در مباحث گوناگوني به موضوع قدس و جايگاه آن در نظر مسلمانان مي‌پردازد كه از آن ميان مي‌توان «قدس از ديدگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره)»، «قدس از ديدگاه مقام معظم رهبري آيت‌الله خامنه‌اي»، «روز جهاني قدس نماد وحدت مسلمانان»، «تصوير قدس در ادبيات فارسي» و «قدس در شعر معاصر ايراني» را نام برد.

 «شب‌هاي شعر فلسطين در حضور مقام معظم رهبري»، «فلسطين و قدس در نقاشي‌هاي هنرمندان ايراني»، «نگاهي به موزه هنرهاي معاصر فلسطين در ايران»، «نگاهي به مراكز تحقيقاتي و پژوهشي كشورمان در خصوص قدس و فلسطين» و «نگاهي به دايرةالمعارف فلسطين منتشره در ايران» از ديگر مباحث اين نوشتار به شمار مي‌روند.

نگارنده اين مجموعه در گردآوري اين اثر از مواردي نظير «نگاهي به دايرةالمعارف پژوهشي‌هاي فلسطيني در ايران»، «نقش سينماي صهيونيستي در گسترش فساد اخلاقي و تخريب عقايد ديني و ارزشهاي انساني» و «تحريف تاريخ به منظور يهودي‌سازي فلسطين و قدس توسط اسطوره‌هاي ديني تلمودي در سينماي صهيونيستي» نيز غافل نبوده و در بخش‌هايي از اين كتاب، موضوعات عنوان شده را به تفصيل بررسي كرده است.

كتاب «قدس در فرهنگ ايراني» در شمارگان 2000 نسخه و 150 صفحه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط