سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۴
«غلبه بر سردردها»

کتاب «غلبه بر سردردها» با ترجمه محمود ثابت‌نژاد از سوی انتشارات مرسل کاشان منتشر شد.\

ثابت‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه دست‌كم 50 درصد مردم در زندگي سردرد مي‌گيرند، تصريح كرد: سردردها دردهاي شايعي‌اند كه مشكلات بدني زيادي مي‌تواند باعث آنها شود و انواع مختلفي هم دارد.

وی با اشاره به این که كتاب درباره «غلبه بر سردردها» درباره درمان‌هايي گیاهی و غیردارویی است، تصریح کرد: درمان‌های دارویی از طریق داروهایی شیمیایی مانند انواع قرص‌ها، آمپول‌ها و اسپرین‌ها انجام مي‌شود، ولی درمان‌های غیردارویی نظیر یوگا، ماساژدرمانی، گیاه‌درمانی و رفلکس درمانی است. 

مترجم کتاب «غلبه بر سردردها» با بیان این که «این نوشتار، یکی از پنج کتاب مربوط به بیماری‌های گوارشی، سردرد، افسردگی و ...» است، یادآور شد: این که آیا واقعا داروهای گیاهی یا ماساژدرمانی به صورت کامل برای همه افراد نتیجه مثبت دارد، مشخص نشده است؛ اما این نوع روش درمان بدون عوارض جانبی برای بیمار است و مانند داروهای شیمیایی نتایج منفی دربر ندارد.

وی با تاکید بر این که ماساژدرمانی به صورت ماساژ یک قسمت از بدن نظیر کف پا، گردن یا انگشتان است، اظهار داشت: این دستورات از سوی پزشکان تجویز نمی‌شود، بنابراین این کتاب برای عامه مردم مفید است و نیاز به اطلاعات پزشکی ندارد. 

مدرس زبان انگلیسی که اکنون پنج عنوان کتاب در حوزه کودکان در دست انتشار دارد، توضیح داد: بسیاری از تعلیمات و آموزش‌های این کتاب از درمان‌های گیاهی دیگر کشورها نظیر هندوستان یا ژاپن گرفته شده است.

وی با بیان این که اکنون نیز در حال ترجمه کتابی با عنوان «طبیب خانگی» است، توضیح داد: این کتاب درباره استفاده از درمان‌های مکمل از جمله سبزیجاتی نظير هل، دارچین و جعفری است که مانند قرص عوارض ندارند.

کتاب «غلبه بر سردردها» با گردآوري و ترجمه محمود ثابت‌نژاد از سوی انتشارات مرسل کاشان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها