شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۴
رونمایی از کتاب «حل و فصل بحران قبرس» با حضور دبیر کل اسبق سازمان ملل

مراسم معرفی کتابی درباره بحران قبرس با حضور شمار زیاد سیاستمداران از جمله «پطروس غالی» دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد در استرالیا برگزار شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گریک ریپورتر، در مراسم معرفی کتاب «حل و فصل بحران قبرس: تاریخ مذاکرات» که در موسسه روابط بین‌الملل ویکتوریای استرالیا و با حمایت مرکز گفت و گوی دانشگاه «لا تروب» برگزار شد، «کیم کار» وزیر صنعت، تحقیقات و فناوری استرالیا به طور رسمی این کتاب را رونمایی و آن را اثری توصیف کرد که در فهم و تحلیل مساله قبرس اهمیت بالایی دارد.

«مایکل میشل» نویسنده کتاب نیز در این مراسم ابعاد مختلف مساله قبرس و همچنین مسایل مطرح شده در کتاب را تشریح کرد.به گفته او این کتاب تحلیل و توصیفی عمیق از مذاکرات صلحی است که در طول 40 سال گذشته انجام شده است.

وی به جنگ قدرت برای کنترل منابع طبیعی و سوءظن هویت‌های ملی دو جامعه موجود در قبرس و در عین حال به نقش قدرت‌های بزرگ در این بحران اشاره کرد.

« کیم کار » وزیر صنعت استرالیا نیز معتقد است پیدا کردن هر راه حلی برای مساله قبرس فقط از طریق فهم تاریخی مسابل ممکن است. « پطروس غالی» دبیر کل اسبق سازمان ملل نیز این کتاب را برای همه کسانی که به مساله قبرس مرتبط هستند، لازم دانست.

«آیدین نورهان» سر کنسول ترکیه در ملبورن استرالیا در این مزاسم طی سخنانی گفت: راه حل بهینه مساله قبرس از طریق الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا امکان‌پذیر است. «کریستیانا تزیکا» کنسول قبرس در استرالیا در پاسخ به سرکنسول ترکیه اعلام کرد که قبرس و یونان با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا موافقند به شرط آنکه ترکیه نیز خود را با ایده‌آل‌های اروپایی از جمله مساله حقوق بشر تطبیق دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها