یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۴
صاحب‌نظران از ابعاد اشتغال زنان در اجتماع مي‌گويند

تأثير اشتغال زنان در تحولات ساختارهاي اجتماعي و نقش‌هايي كه آنها در اجتماع و خانوده ايفا مي‌كنند، در كتاب مجموعه مقالات «اشتغال زنان» به كوشش دفتر مطالعات و تحقيقات زنان، وابسته به مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران و مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، اين كتاب به كوشش ليلاسادات زعفرانچي در 9 مقاله به صورت گفت‌وگو با صاحب‌نظران درباره اشتغال زنان گردآوري شده است.

در مقدمه اين كتاب آمده است: «برخي پدیده اشتغال زنان را از ضرورت‌های جامعه مدرن دانسته‌اند، بدیهی است این سخن به معنای آن است که تحولات و تغییرات در برخی (یا اکثر) مفاهیم و ساختار‌های اجتماعی، الگو‌ها و نقش‌ اجتماعی زنان را دست‌خوش تغییر کرده است.» 

نگارنده اين مجموعه معتقد است اشتغال زنان، مانند هر پدیده اجتماعی دیگر، پیامد‌ها و تأثیرات اجتماعی خاص خود را دارد. این اثر، با هدف تأکید بر دغدغه‌های مذبور تهیه شده است. تبيين نظر متخصصان در بررسي ابعاد گوناگون تأثير اشتغال زنان بر حوزه‌های اقتصاد، جامعه‌شناسی، مطالعات دینی و ... از اهداف اصلي تدوين اين كتاب به شمار مي‌آيند. 

از عناوين مقالات منتشر شده اين نوشتار مي‌توان موضوعاتي نظير «اشتغال زنان؛ عوامل، پيامدها و رويكردها(از نگاه مديريت اجتماعي)» اثر حجت‌الاسلام زيبايي‌نژاد، «اشتغال پاره‌وقت و مشاركتي؛ راهكارهاي موثر در كاهش بيكاري زنان» اثر مشترك دكتر عليرضا اميني و زهره حجازي آزاد و «بررسي وضعيت اشتغال زنان در ايران» اثر ليلاسادات زعفرانچي را نام برد.

كتاب «اشتغال زنان» در شمارگان 3000 نسخه، 400 صفحه و بهاي 49500 ريال از سوي انتشارات مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط