جمعه ۲۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
حضور ايران در نمايشگاه بین‌المللی کتاب سنگال

وابسته فرهنگی جمهوري اسلامي ایران در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب داکار(FILDAK) با ارايه کتاب‌هاي اسلامی به زبان فرانسه و عربی و قرآن کریم با ترجمه فرانسه، نهج البلاغه و ... حضور یافت./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نمايشگاه بين‌المللي كتاب داكار 11 آذر ماه با حضور «ممدو بوسولی»، وزیر فرهنگ سنگال، مقامات دولتی، شخصیت‌های فرهنگی، سفيران مقیم داکار و عده‌اي از فرهنگ‌دوستان سنگالی و غیر سنگالی افتتاح شد. 

در مراسم افتتاحيه «امبای چیام» استاد دانشگاه «شیخ آنتا دیوپ داکار» درباره «کتاب و کتابخوانی در برابر ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی» در سخناني اظهار داشت: مردم سنگال بایستی به این امر توجه کنند که از طریق کتاب و ارتقاي سطح آگاهی‌ها می‌توان توسعه را تداوم بخشد. جامعه اسلامی در چارچوب کتاب، تعامل و اندیشه می‌تواند فعال شود و راهکارهای توسعه را عملی سازد. 

در ادامه مراسم، وزیر فرهنگ سنگال با اشاره به موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت؛ در جهان معاصر که شیوه‌ها و ابزارهای جدید فناوری به‌ویژه شبکه جهانی اینترنت، تحول شگفت‌آوری در زمینه اطلاع‌رسانی به وجود آورده‌اند، باید پیش از پیش در جهت افزایش علاقه مردم به امر کتاب و کتابخوانی تلاش شود تا بتوان خلاء موجود را با راهکارهای جدید كاهش داد. حمایت از تولید کتاب و ارتقاي صرفه اقتصادی آن برای ناشران و نیز خوانندگان موجب توسعه این امر مي‌شود. برگزاری چنین نمایشگاه‌هايي می‌تواند در تبادل ایده و نظرات میان ناشران گوناگون را ارتقا بخشد.

وی افزود: تمامی افرادی که در زمینه چاپ و نشر اعم از نویسندگي و مشاغل تولید کتاب مشارکت دارند، نقش بسیار مهمی در ارتقاي وضعیت فرهنگی کشور سنگال ايفا مي‌كنند و فعاليتشان قابل تقدیر است. 

سپس گروه موزیک ارتش سنگال و گروه موسیقی سنّتی به اجرای برنامه پرداختند و در پایان وزیر فرهنگ سنگال تعدادی لوح تقدیر به مسوولان برگزاری نمایشگاه و فعالان فرهنگ و انتشارات سنگال اعطا كرد. 

در پايان مراسم وزیر فرهنگ و مقامات دولتی از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازديد كردند. در اين بازديد وزیر فرهنگ سنگال در سخناني کوتاه خواستار توسعه رابطه با ایران و مردم دو کشور شد.
سفیر ایران و سرپرست وابستگی فرهنگی در پایان بازدید وزیر فرهنگ سنگال، یک جلد قرآن کریم با ترجمه به زبان فرانسوي را به وي اهدا كردند. 

این نمایشگاه به مدت شش روز با شرکت ده‌ها ناشر داخلی و خارجی در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی داکار برگزار شد و وابسته فرهنگی كشورمان، به ارايه هشتاد عنوان کتاب اسلامی به زبان فرانسه و عربی و قرآن کریم و نهج البلاغه با ترجمه فرانسه و ... در اين نمايشگاه شرکت داشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط