سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
«هویت و نقش‌های جنسیتی» از نگاه اسلام

پاسخگويي به پرسش‌هاي حوزه «هويت و نقش‌هاي جنسيتي» در كتابي با همين عنوان از سوي دفتر مطالعات و تحقيقات زنان وابسته به مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با مشاركت مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، اين كتاب مجموعه مقالات تاليف و ترجمه شده‌اي از سوي سه تن از پژوهشگران است كه به كوشش محمدرضا زيبايي‌نژاد به چاپ رسيده‌ است.

«هويت و نقش‌هاي جنسيتي» اثر حجت‌الاسلام زيبايي‌نژاد، «نقش‌هاي جنسيتي از نگاه اسلام با نگاهي به علوم اجتماعي» نوشته حجت‌الاسلام بستان و «نقش‌هاي جنسيتي» به قلم فريبا علاسوند، مدرس حوزه‌هاي علميه، از مقالات ارايه شده در كتاب «هويت و نقش‌هاي جنسيتي» به شمار مي‌روند.

محور‌های گوناگوني در تدوين این مجموعه لحاظ شده‌اند كه از آن ميان مي‌توان به «تفاوت‌های تکوینی زن و مرد و تأثیر آن بر هویت جنسی و نقش‌های جنسیتی»، «نقاط تمایز دیدگاه اسلامی از دیدگاه‌های رقیب در بحث هویت جنسی و تأثیر آن بر الگوی تقسیم نقش‌ها» و «دیدگاه اسلام درباره نقش‌های جنسیتی، خاستگاه آن و آثار رعایت یا عدم رعایت الگوی تفکیک‌ نقش‌های جنسیتی در حوزه‌های مختلف» اشاره كرد.

این كتاب مي‌كوشد با بررسی پرسش‌های اساسی در موضوع هویت جنسی و نقش‌های جنسیتی که از مهم‌ترین موضوعات حوزه مطالعات جنسیتی قلمداد می‌شوند، به تبیین دیدگاه اسلامی در این زمينه بپردازد.

كتاب «هويت و نقش‌هاي جنسيتي» در شمارگان 3000 نسخه، 320 صفحه و بهاي 39500 ريال از سوي انتشارات مركز امور زنان و خانواده رياست‌ جمهوري روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط