یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۶
جايزه جلال محركي براي انگيزه‌يابي جوانان است

سجاد آيدنلو، جايزه ادبي جلال آل‌احمد را جايزه‌اي شايسته و ضروري براي محققان علوم انساني و به خصوص جوانان دانست و رعايت انصاف و وجدان علمي را از مهم‌ترين شروط اين جايزه، به رغم سنگين بودن آن بيان كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سجاد آيدنلو، ‌تقدير شده دوره اول جايزه ادبي جلال، جايزه و جشنواره جلال آل‌احمد را يكي از مهم‌ترين جوايز ادبي سال‌هاي اخير دانست و گفت: اين جايزه هم مانند همه جوايز حوزه كتاب به لحاظ علاقمند كردن جوانان و توده مردم به كتاب‌خواني و كتاب، داراي ارزش‌هاي بالايي است.
 
وي همچنين افزود: بخشي از اين جايزه مي‌تواند به قشر جوان و ميانسال اختصاص يابد؛ چرا كه انگيزه‌يابي و تشويق از طريق چنين جشنواره‌هايي مي‌تواند راهگشاي قشري باشد كه در معرض توليد ادبي و كتاب قرار دارند. 

نويسنده «از اسطوره تا حماسه» همچنين در پاسخ به سوالي درباره چگونگي حساسيت در داوري اين جايزه توضيح داد: پيشنهاد من اين است كه اين حساسيت وجود نداشته باشد و مبناي انتخاب آثاري باشد كه به لحاظ علمي ارزش دارند؛ نه اينكه ما به دليل سنگيني جايزه، اثري را درخور گزينش ندانيم و يا به دليل پاره‌اي واكنش‌ها كه هميشه و در همه دنيا درباره جوايز وجود دارد، آن را با اين ملاحظات برگزار كنيم. 

اين پژوهشگر افزود: مهم اين است كه انصاف و وجدان علمي در داوري اين جايزه‌ها، بدون توجه به  برداشت‌ها و واكنش‌هاي سليقه‌اي رعايت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط