سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵
تازه‌ترين اثر موحد تا پايان زمستان مي‌آيد

ضياء موحد از انتشار اثر تازه‌ا‌ش كه هنوز عنوان آن را انتخاب نكرده است، تا پايان زمستان خبر داد.اين كتاب مجموعه‌اي از مقالات ادبي_فلسفي است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، ضياء موحد، نويسنده و مدرس حوزه فلسفه، در اثر جديدش مجموعه‌اي از مقالات ادبي_ فلسفي را در قالب يك كتاب جمع‌آوري كرده و قرار است تا پايان زمستان منتشر شود.

موحد درباره اثر جديدش به «ايبنا» گفت: اين اثر به نوعي، نگاهي فلسفي به ادبيات دارد و نظر افراد و انديشمندان حوزه فلسفه درباره مسائل ادبي را بيان مي‌كند. به‌طور مثال، نظر «ديويدسن» درباره استعاره، نقد ادبي و ديگر مسائل ادبي آورده شده است. همچنين مقالاتي كه درباره حقوقي نوشته شده، از ديگر مطالب اين اثرند.

موحد افزود: البته در حوزه ادبيات و فلسفه مطالب بسياري وجود دارد. من هم گفت‌وگوهاي زيادي در اين باره دارم اما در اين اثر تنها به مقالات پرداختم كه حجم آن هم زياد شد تا جايي‌كه انتشارات پيشنهاد دوجلدي كردن اثر را داد كه بنده موافقت نكردم.

وي گفت: اين اثر را به پيشنهاد يكي از دانشجويانم گردآوري كردم اما هنوز درباره عنوان آن تصميم نگرفته ام. اكنون كتاب تمام شده و قرار است تا پايان زمستان توسط انتشارات هرمس منتشر شود.
 
ضياء موحد، داراي مدرك دكتراي فلسفه از دانشگاه يونيورسيتي كالج لندن و كارشناسي ارشد در رشته فيزيك دانشگاه تهران است. وي تاكنون آثار بسياري در حوزه فلسفه، منطق و ادبيات نوشته است. «منطق موجهات»، «درآمدى به منطق جديد»، «البته واضح و مبرهن است كه....» از مهم‌ترين آثار موحد به شمار مي‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها