دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
10 قصه‌ از زندگی پیامبر(ص)

جلد دوم از مجموعه «قصه‌های زندگی پیامبر(ص)» نوشته «عبدالتواب یوسف» با ترجمه سیدهادی خسرو‌شاهی و با تصويرگري فريدالدين ملايي از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر، قصه‌های زندگی پیامبر اکرم(ص) را از زبان نباتات، جمادات و دیگر مظاهر طبیعت بیان کرده است.

متن عربی این کتاب، سالیان گذشته بارها در «مصر» و در برخی از بلاد عربی تجدید چاپ شده و سپس به زبان‌های گوناگون از جمله انگلیسی، اردو، ترکی و فارسی ترجمه و در همه جا با استقبال نسل نو روبرو شده و جایزه‌های ادبی معروفی از سوی کانون‌های فکری و پرورشی کودکان دریافت كرده است.

در اين كتاب «بیست قصه از زندگی پیامبر(ص)» ـ حیاة محمد(ص) فی عشرین قصة ـ به قلم عبدالتواب یوسف نوشته شده و در «قاهره» به چاپ رسیده است. 

با توجه به چگونگی بیان قصه‌ها از قول موجودات زنده مانند فیل و شتر و کبوتر یا نباتاتی چون گیاه، انگور، درخت و جماداتی نظیر سنگ، چاه و پرچم‌، اين كتاب توجه کودکان و دانش‌آموزان نوجوان را به خود جلب می‌کند.

این کتاب در سال 1999 میلادی جایزه «بهترین کتاب کودک و نوجوان» را از سازمان فرهنگی مصر در قاهره دریافت کرد و در سال 2000 میلادی، جایزه «افق‌های نوین» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک در بولونی(ایتالیا) به آن اهدا شد.

ناشر کتاب در معرفی این اثر آورده است: «همه رفتارها و سخنان پیامبر گرامی اسلام(ص) درس‌آموز و حیات‌آفرین است، از همین روست که خداوند متعال، ایشان را "اسوه" همه مردم معرفی کرده است.
اثر حاضر با نقل قصه‌هایی از زبان موجودات زنده یا نباتات و جمادات، گوشه‌هایی از زندگانی و شخصیت این پیامبر بزرگ خدا را برای کودکان و نوجوانان، به تصویر کشیده است. 

متن عربی این کتاب، مورد استقبال دانش‌آموزان نوجوان جهان عرب قرار گرفته و بارها موفق به دریافت جایزه شده است.

در جلد دوم این کتاب، 10 داستان از زندگی پيامبر(ص) برای گروه سنی نوجوان و جوان نقل شده است. در راه يثرب، پيامبر(ص) در يثرب، پدر، احد، تخته سنگ، گوسفند، نخل، درخت نامدار، سكه و پول و پرچم اسلام، عناوین دهگانه این داستان‌هايند.

چاپ اول دومین جلد کتاب «قصه‌های زندگی پیامبر(ص)» در شمارگان 3000 نسخه، 72 صفحه و بهای 39000 ریال راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط