پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۸
«ال گور» يك كتاب ديگر درباره گرمایش جهانی نوشت

معاون سابق رییس جمهور آمریکا در کتابی جدید درباره تغییرات آب و هوایی کره زمین، این تغییرات را بزرگ ترین چالش دوره کنونی دانسته است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از رویترز، «ال گور» معاون «بیل کلینتون» رییس جمهور سابق آمریکا در کتاب خود که آن را با عنوان «انتخاب ما : طرحی برای حل بحران آب و هوایی» منتشر کرده، سعی مي‌كند برای حل و فصل بحران گرمایش کره زمین راه حل ارایه کند.

ال گور درباره کتابش گفت: کتاب «انتخاب ما» تازه‌ترین و عمیق‌ترین دیدگاه را درباره تغییرات آب و هوایی از خلال گستره‌ای از بررسي‌ها پیشنهاد می‌کند. موضوع بسیار مهم این است که این کتاب راه‌حل‌هایی را مطرح می‌کند که ما می‌توانیم – و باید- امروز اجرای آنها را شروع کنیم. نیاز به این کتاب از هر زمان دیگری ضروری تر است و من از اینکه با «رودال» ناشري که بیش از شش دهه در خط مقدم مسوولیت پذیری زیست‌محیطی بوده و سعی می‌کند این راه حل‌ها را به مخاطبان جهانی ارایه کند، همکاری می‌کنم مفتخرم.

ال گور از سال 2006 که کتاب «حقیقت آزار دهنده» را منتشر کرد و فیلمی هم با همين محتوا ساخت؛ برنده جوایز متعددي شد. او تا کنون 30 نشست برای دستیابی به راه‌حل بحران زیست محیطی برگزار یا اداره کرده است. در اين نشست‌ها کارشناسان پیشرو در زمینه علوم رفتاری، کشاورزی، اقتصاد و فناوری اطلاعات به طرح دیدگاه‌های خود براي حل اين معضل پرداخته‌اند.

ال گور در کتاب خود توضیح داده است که چگونه انرژی‌های خورشیدی، باد، حرارتی و هسته‌ای قابل استفاده می‌شوند و همراه با تحلیلی دقیق از فناوری‌های تجزیه و استفاده از کربن، به مخالفت‌ها و موافقت‌های موجود با این انرژی‌ها اشاره کرده است.

او معتقد است یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که آمریکا برای حل بحران گرمایش دارد، فرهنگ سیاسی است. او سپس توضیح داده که چگونه موانع سیاسی در راه پیشرفت قد علم كرده و گرمایش جهانی را به مساله‌ای حزبی تبدیل کرده است.

کتاب ال گور در 416 صفحه و همراه با تصویر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط