جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
قصه‌هايی از زندگی پیامبر(ص)

نخستین جلد از مجموعه «قصه‌های زندگی پیامبر(ص)» نوشته عبدالتواب یوسف با ترجمه سیدهادی خسرو‌شاهی از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد./

به گزارش خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، عبدالتواب در این کتاب، قصه‌های زندگی پیامبر اکرم(ص) را از زبان حیوانات، نباتات، جمادات و دیگر مظاهر طبیعت، بیان کرده است.

متن عربی این کتاب، سالیان گذشته، بارها در «مصر» و در برخی از بلاد عربی، تجدید چاپ شده و سپس به زبان‌های گوناگون از جمله انگلیسی، اردو، ترکی و فارسی ترجمه و در همه جا با استقبال نسل نو روبرو شده و جایزه‌های ادبی معروفی از سوی کانون‌های فکری و پرورشی کودکان، دریافت كرده است.

در اين كتاب «بیست قصه از زندگی پیامبر(ص)» ـ حیاة محمد(ص) فی عشرین قصة ـ به همت استاد عبدالتواب یوسف تهیه شده و در «قاهره» به چاپ رسیده است. با توجه به چگونگی بیان قصه‌ها که از قول موجودات زنده مانند فیل و شتر و کبوتر یا نباتاتی چون گیاه، انگور، درخت و جماداتی نظیر سنگ، چاه و پرچم اند، توجه کودکان و دانش‌آموزان نوجوان را به خود جلب می‌کند.

این کتاب سال 1999 میلادی، جایزه «بهترین کتاب کودک و نوجوان» را از سازمان فرهنگی مصر در قاهره دریافت کرد و در سال 2000 میلادی، جایزه «افق‌های نوین»، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک، در بولونی(ایتالیا) به آن اهدا شد.

ناشر کتاب در معرفی این اثر آورده است:«همه رفتارها و سخنان پیامبر گرامی اسلام(ص) درس‌آموز و حیات‌آفرین است، از همین روست که خداوند متعال، ایشان را "اسوه" همه مردم معرفی کرده است.
اثر حاضر با نقل قصه‌هایی از زبان موجودات زنده یا نباتات و جمادات، گوشه‌هایی از زندگانی و شخصیت این پیامبر بزرگ خدا را برای کودکان و نوجوانان، به تصویر کشیده است.
متن عربی این کتاب، مورد استقبال دانش‌آموزان نوجوان جهان عرب قرار گرفته و بارها موفق به دریافت جایزه شده است.»

در جلد اول این کتاب، 10 داستان از زندگی پيامبر(ص) برای گروه سنی نوجوان و جوان نقل شده است. فیل و خدا، شتر حلیمه، سنگ سیاه مقدس، شب قدر، ابوجهل و شتر ترسناک، از سایه درخت تا سایه اسلام، سفر شگفت‌انگیز، توطئه، لانه کبوتر و صد شتر جایزه، عناوین دهگانه این داستان‌ها هستند.

چاپ اول از نخستین جلد کتاب «قصه‌های زندگی پیامبر(ص)» در شمارگان 3000 نسخه، 76 صفحه و بهای 39000 ریال راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط