سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
دانش‌پژوهان به سمت تهيه کتاب‌هاي ارزشمند پيش روند

مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در مراسم رونمايي از كتاب «راز پرواز نام‌هاي تجاري» گفت: اميدواريم دانش‌پژوهان با نگاهي عالمانه به سمت تهيه کتاب‌هاي ارزشمند پيش روند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي، علي‌اكبر اشعري با اشاره به لزوم تحول در توليد كالاي مرغوب با نشان مطمئن تصريح كرد: امروزه دانش به کمک صنعت آمده است. تجار و صاحبان صنعت با استفاده از دانش مي‌توانند تحولي بزرگ در توليد کالاي مرغوب با برند مطمئن ايجاد كنند. نام‌هاي تجاري همانند شمشير دو لبه‌اند كه مي‌تواند به سود و زيان فرد و جامعه كار كند. بنابراين چه زيباست كه اين نام‌ها در فرهنگ‌سازي جوامع مفيد باشند. 

مشاور فرهنگي رييس جمهور با اشاره به تنيدگي جدي رسانه‌ها يادآور شد: با توليد کالاي مرغوب مي‌توان براي مشتري اطمينان ايجاد کرد و با شناسايي مخاطب، کالا را تبليغ کرد. امروزه تنيدگي زيادي ميان رسانه‌ها به وجود آمده و صاحبان كالا در صورتي مي‌توانند هماهنگ با جامعه پيش روند که در عرصه فرهنگ‌سازي درست عمل کنند . 

اشعري به پيشنهاد خود براي ايجاد پست مشاوره فرهنگي در سازمان‌ها و مراكز دولتي اشاره كرد و گفت : ما در دوره رياست جمهوري حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي توجه همه را به اين نکته جلب کرديم که اگر هر سازمان مشاور فرهنگي داشته باشد، آن وقت در فرهنگ‌سازي و سياست هم دچار پاچيدگي نخواهيم شد و همه در يک خط فرهنگي پيش خواهيم رفت. 

وي در ادامه به بحث طراحي نشان هم اشاره کرد و افزود : در طراحي آرم ، لگو و نام و نشان تجاري بايد به خصوصيات اجتماعي و فرهنگي جامعه توجه شود . 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط