دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷
دومين همايش دين و رسانه در تهران

دومين همايش بين‌المللي دين و رسانه با هدف ارايه و نقد و بررسي جديدترين پژوهش‌هاي انجام شده در حوزه دين در سطح بين‌الملل، پنجم آبان‌ماه در دانشكده صدا و سيما برگزار مي‌شود. آثار برگزيده اين همايش كتاب مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نخستين همايش بين‌المللي دين و رسانه از 22 تا 24 آبان‌ماه سال 85 برگزار شد. همچنين نخستين روز دومين همايش بين‌المللي رسانه نيز امروز (چهارم آبان‌ماه) در دفتر تبليغات اسلامي ‌قم در حال برگزاري است و دومين روز آن فردا در تهران برگزار مي‌شود. 

از جمله اهداف برگزاري همايش دين و رسانه مي‌توان به «ارايه نظريه‌هاي رسانه ديني ـ پژوهشي»، «تحقيقات رسانه‌اي» و «نقد و بررسي جديدترين پژوهش‌هاي انجام شده در حوزه دين و رسانه در سطح بين‌الملل» اشاره كرد.

گسترش دانش نظري و كاربردي درباره رسانه ديني، آسيب‌شناسي وضعيت رسانه‌ها در ايران و جهان در موضوع دين و ارايه راهكارهايي براي بهبودي وضعيت دين در رسانه، از ديگر اهداف برگزاري اين همايش دو روزه‌اند.

همايش دين و رسانه در محور «دين و ارتباطات رسانه‌اي» چهار موضوع «دين و نظريه‌هاي رسانه»، «كاركردهاي رسانه»، «رسانه و مطالعات فرهنگي» و «رسانه و جهاني شدن» را نقد و بررسي مي‌كند.

همچنين در محور «دين و رسانه» چهار موضوع «رسانه»، «مجازي شدن دين»، «رسانه و معارف ديني»، «رسانه و قداست» بررسي مي‌شوند.

اين همايش از سوي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما، دانشكده صدا و سيما، مركز مطالعات توسعه و برنامه‌ريزي رسانه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ديگر نهادهاي علمي و پژوهشي برگزار مي‌شود.

برنامه‌هاي دومين روز اين همايش از ساعت 9 تا 18 فردا(پنجم آبان ماه) در دانشكده صدا و سيما برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها