دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
جست‌وجوي فرهنگ و تمدن ايران در ماهنامه فروهر

ماهنامه ديني، اجتماعي، ادبي و فرهنگي فروهر به كوشش جمعي از پژوهشگران و فرهنگ‌دوستان ايراني در سازمان جوانان زرتشتي تهران منتشر مي‏شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، موسسه فرهنگي انتشاراتي فروهر يكي از قديمي‌ترين سازمان‌هاي انتشاراتي اين مرز و بوم است كه به‌طور پيوسته و بدون توقف از دهه چهل تاكنون به فعاليت خود ادامه داده است. ماهنامه فروهر چهل و سومين سال انتشار خود را مي‌گذراند و شماره انتشار آن به 434 رسيده است.

به گفته بهنام مباركه؛ مسوول غرفه فروهر، تمدن و فرهنگ ايران در گذر چند هزاره‌ي خود با بي‌مهري‌هاي بسياري روبرو شده اما همچنان استوار و غني فروغ خود را فروزان نگاه‌داشته است. آوازه فرهنگ و تمدن ايراني از مرزهاي ما خارج شده و دوستدارات بسياري را نيز در بيرون از زادگاه به سوي خود جلب كرده است گرچه بدون شك شيفتگان بسياري در جاي جاي سرزمين ايران در جست‌وجوي چندوچون اين تمدن هستند.

وي به شماره آخر ماهنامه فروهر اشاره كرد و گفت:‌ يادي از استاد پورداوود، ترجمه گاتها به زبان گيلكي، آتش و اهميت آن در نزد ايرانيان، جايگاه زن در ايران باستان، پژوهشي در ديانت ايزديان، خوشنويسي دين دبيره در بخش دين و فرهنگ، تاريخ اين ماهنامه گردآوري شده است.

در بخش علمي و اجتماعي، واژه‌شناسي و اسرار ذهن و روياها ارايه شده و آناهيتا به شعر و ادبيات اختصاص دارد، مهر و مهرپرستي نيز در بخش ديگر اين ماهنامه آمده است.

اخبار مربوط به زرتشتيان نيز پايان بخش ماهنامه ماهنامه ديني، اجتماعي، ادبي و فرهنگي فروهر است.

شانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با بيش از 600 غرفه از نمايندگان رسانه‌ها تا 4 آبان 88 در مصلاي امام‌خميني(ره) تهران برپاست و غرفه ماهنامه فروهر در شبستان اصلی، بخش نشربات اجتماعی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط