یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
فصلنامه فرهنگي پيمان در نمايشگاه مطبوعات

فصلنامه پيمان زير نظر موسسه ترجمه و تحقيق هور به كوشش جمعي از پژوهشگران و فرهنگ‌دوستان ارمني و همكاري محققان و نويسندگان فارسي زبان در موسسه هور منتشر مي‏شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، فصلنامه فرهنگي پيمان از بهار سال 1375 به خانواده نشريات ايراني پيوسته و با گسترش مستمر دايره همراهان و بسط گسترده تحقيقات فرهنگي، در قالب مرجعي پربار در دسترس دانش‌پژوهان و محققان فرهيخته قرار گرفته است.

روبيك آقاجانيان مسوول غرفه فصلنامه فرهنگي پيمان به اهداف انتشار اين فصلنامه تخصصي اشاره كرد و به خبرنگار «ايبنا» گفت: هدف از انتشار فصلنامه، معرفي مشتركات فرهنگي ايرانيان ارمني و ساير ايرانيان به طور عام و شناساندن بزرگان دانش و فرهنگ و آثار آنان در ارتباط با فرهنگ ايران زمين به طور اخص است.

به گفته آقاجانيان، ارايه جلوه‏هايي از فرهنگ و عدالت خواهي تاريخي ارمنيان به پژوهشگران و خوانندگان يكي ديگر از اهداف انتشار فصلنامه فرهنگي پيمان است.

مسوول غرفه نشريه ارمني‌ها خاطرنشان كرد:‌ فصلنامه پيمان طي شمارگان گذشته خود بر آن بوده كه پيام فرهنگ و ادب فارسي را به ادبيات ارمني و سخن ادب ارمني را به درياي فرهنگ فارسي زبان راه داده و بتواند گامي هر چند كوچك در راه دوستي تمدن‏ها بردارد.

وي به شماره آخر اين فصلنامه اشاره كرد و يادآور شد: فصلنامه فرهنگي پيمان به شماره 47 رسيده است. دِير تادئوس مقدس (قره كليسا)، زنان در حماسه هاي ساسونتسي داويت و شاهنامه، آني، اسطوره اي ناکام، معرفي کتاب‌هاي «پان ترکيسم، يک قرن در تکاپوي الحاق گري» و «پان ترکيسم و ايران»، رونمايي و معرفي کتاب معماري وارطان هوانسيان، معرفي کتاب «روحم با تو به وجد مي‌آيد»، صبا و شصت سال هنر ارمنيان ايران و... از جمله مقالاتي است كه در شماره 46 فصلنامه فرهنگي پيمان گردآوري شده است.

شانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با بيش از 600 غرفه از نمايندگان رسانه‌ها تا 4 آبان 88 در مصلاي امام‌خميني(ره) تهران برپاست و غرفه فصلنامه پيمان در شبستان اصلی، بخش نشربات اجتماعی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط