دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۴
كتاب آداب و مهارت‌هاي زندگي، نياز دانش‌آموزان امروز است

معاون دفتر مشاوره تربيتي و تحصيلي معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش گفت: كتاب آداب و مهارت‌هاي زندگي نياز دانش‌آموزان و مدارس امروز جامعه است، ‌بنابراين بايد با يك برنامه‌ريزي منسجم تاليف شود.\

سيد عبدالله محبي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به نشست هفته گذشته درس آداب و مهارت‌هاي زندگي، عنوان كرد:‌ اكنون اين جلسات براي شروع فعاليت آداب و مهارت‌هاي زندگي مناسب است و اميدوارم در آينده نتيجه مورد نظر حاصل شود.

وي با اشاره به اين كه بستر فراهم‌شده براي تدوين درس آداب و مهارت‌هاي زندگي و رفع مشكلات موجود، مناسب است، تصريح كرد: البته بايد چند فاكتور مورد نظر قرار گيرد تا نتيجه لازم حاصل شود. براي نمونه افرادي كه در اين جلسات شركت مي‌كنند، ‌تعريف شده و نگاه مشترك و علمي داشته باشند.

محبي خاطرنشان كرد: همچنين اطلاع‌رساني ميزبان‌ها در جلسات شفاف و فضاي جلسات نيز به نحوي باشد تا فعاليت تمامي افراد براي نشست‌هاي بعدي مشخص شود و همگان كاري براي انجام دادن داشته باشند.

وي با بيان اين كه «آداب و مهارت‌هاي زندگي يكي از مباحثي است كه اكنون متوليان زيادي دارد» يادآور شد: بايد در اين باره تجارب افراد مختلف به صورت يك آرشيو جمع‌آوري و همچنين تمامي آثار اعم از كتاب، بروشور و منابع ديگر در اين زمينه جمع‌آوري شود تا بر اساس منابع موجود، نتيجه‌گيري‌هاي مورد نياز فراهم‌ شود.

معاون دفتر مشاوره تربيتي و تحصيلي معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش در پايان اظهار داشت: بنابراين قبل از اين كه كتاب به شكل مستقل يا تلفيقي توسط دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي تاليف شود، بايد محورهاي تايف آن توسط كارشناسان و متوليان امر مشخص و تعريف شود تا نتيجه مورد نظر حاصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط