یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۳
«جنگ و تسليحات» از مجموعه تاريخ جهان

«جنگ و تسليحات» اثر «دان ناردو» با ترجمه «فاطمه ايجي» منتشر شد. اين مجموعه مي‌كوشد چشم‌اندازي گسترده و ژرف از سير تاريخ جهان عرضه و با ارايه زمينه‌هاي فرهنگي و رخدادهاي تاريخي، خواننده را مجذوب خود كند.

مدير روابط عمومي انتشارات ققنوس با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: جنگ‌ها خواه ناخواه جزيي اجتناب ناپذير از زندگي بشري است. از زمان پيدايش نخستين نوشته‌ها هزاران درگيري بزرگ و کوچک در جهان رخ داده است و تاريخ‌نويسان معتقدند که خيلي پيش از آن‌که بشر بتواند بنويسد، جنگ‌هايي در گرفته است.

احمد تهوري خاطرنشان كرد: از اين گذشته ميليون‌ها زن و مرد و کودک جانشان را در اين درگيري‌ها از دست داده‌اند. در جنگ دوم جهاني بيش از 45 ميليون نفر جان باختند و احتمالاً ميليون‌ها نفر هم در قرن‌هاي آينده کشته خواهند شد.

وي به مطالب اين كتاب تاريخي اشاره كرد و افزود: دلايل مبادرت به جنگ بسيار متنوع است. تصفيه حساب‌هاي سياسي و اجتماعي يا مجادلات ديني، همچنين سوداي کشورگشايي و دستيابي به منابع و يا تسلط بر ديگران انگيزه بسياري از جنگ و جدال‌ها بوده است.

وي افزود: عداوت، ترس و انتقام را هم از ديگر دلايل بروز درگيري‌ها دانسته‌اند. همه اين انگيزه‌ها کما بيش بي‌ملاحظه، خودخواهانه، سودجويانه و بر مبناي ارزش قايل نشدن براي احساسات بشري و تأثيرات آن‌ها بوده است.

به گفته؛ ويکتور ديويس هانسن، بزرگ‌ترين پژوهشگر تاريخ نظامي آمريکا، سرداران را فاقد احساس مي‌خواند و معتقد است كه تمام صفحات تاريخ آکنده از نمونه سرداران برجسته‌اي است که براي انگيزه‌هاي نادرستي، سربازانشان را به سوي پيروزي رهبري کرده‌اند.

وي به مجموعه «تاريخ جهان» اشاره كرد و گفت:‌ اين مجموعه مي‌كوشد چشم‌اندازي گسترده و ژرف از سير تاريخ جهان عرضه و با ارايه زمينه‌هاي فرهنگي و رخدادهاي تاريخي، خواننده را مجذوب خود كند. «عصر اكتشافات»، «پيدايش مسيحيت»، «چين باستان»، «انقلاب كوبا»، «خاور نزديك باستان»، «يونان باستان»، «مصر باستان»، «جنگ ويتنام» و... از جمله كتاب‌هاي مجموعه تاريخ جهان است.

چاپ نخست «جنگ و تسليحات» يکي ديگر از کتاب‌هاي جديد مجموعه تاريخ جهان است که به رويدادهاي مهم در تاريخ تسليحات و جنگ پرداخته است. اين كتاب تاريخي با شمارگان 3000 نسخه و بهاي 3 هزار و 500 تومان در دسترس علاقه‌مندان به كتاب‌هاي تاريخي قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط