پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹
زمين روي دوش باباي «قديرمحسني» بود!

«عباس قديرمحسني»، نويسنده‌ي حوزه‌ي نوجوان، مجموعه داستان «زمين روي دوش باباي من بود» را در دست چاپ دارد. اين كتاب تا پايان امسال منتشر مي‌شود./

ايبنا نوجوان: «عباس قديرمحسني»، از نويسندگان پركار در حوزه‌ي داستان‌نويسي براي نوجوانان است. اين را ما نمي‌گوييم؛ بلكه داستان‌هايش در مجلات مختلف حوزه‌ي كودكان و نوجوانان شاهد ادعاي ماست. 

داستان‌هاي آقاي «محسني» در مجلاتي چون كيهان بچه‌ها، مجلات رشد، دو مجله‌ي معروف «سلام بچه‌ها» و «پوپك» كه در قم چاپ مي‌شوند و چند مجله‌ي ديگر، او را به عنوان نويسنده‌اي جدي و پركار به ما معرفي مي‌كند. او اكنون مجموعه‌اي از هفت داستان كوتاه را به نام «زمين روي دوش باباي من بود» در دست چاپ دارد.

اين كتاب كه مضموني اجتماعي ـ و  البته به قول نويسنده‌اش، تلخ ـ دارد، از سوي انتشارات «به‌نشر» به بازار كتاب مي‌آيد.

«قديرمحسني» با بيان اين كه نگارش اين كتاب را چهار سال پيش به پايان رسانده است، از تأخير در چاپ كتابش گلايه كرد و گفت: «اين كتاب سال 1385 به ناشر سپرده شد؛ ولي هنوز در اختيار نوجوانان قرار نگرفته است.»

آقاي «عباس قديرمحسني» كه صفحه‌ي «پاسخ به نامه‌ها»ي كيهان بچه‌ها را در اختيار دارد، به «ايبنا ‌نوجوان» گفت: «متأسفانه ناشران حوزه‌ي كودك و نوجوان، چاپ و نشر كتاب‌هاي ترجمه را به تأليف ترجيح مي‌دهند.» البته اين چيزها زياد به نوجوانان مربوط نمي‌شود؛ اما چون قول داده بوديم، گلايه‌هاي اين نويسنده‌ي زحمت‌كش و خوش ذوق را اين‌جا آورديم تا شما هم با بخشي از مشكلات نويسندگان محبوب خود آشنا شويد.

و اما اين نويسنده در روز جهاني كودك هم پيامي براي كودكان و نوجوانان كشورمان دارد. او از نوجوانان درخواست كرد خود را به خواندن داستان‌هاي زيباي فارسي عادت بدهند. به عقيده‌ي «قديرمحسني» كتاب، بهترين هديه‌ي روز جهاني كودك است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط