دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴

«راینهارد ییرگل» نویسنده آلمانی، جایزه ویژه متون تاریخی آکادمی هنر برلین موسوم به «لیون-فویشت ونگر» 2009 را از آن خود کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران با تاکید بر این مساله که «ییرگل» با تمرکز بر تاریخچه آلمان، وقت زيادي را صرف پرداختن به این موضوع کرده، وی را به دلیل پرداختن به فقر معنوی توده مردم و اخراج دانشجویان آلمانی در دوره آلمان دمکراتیک، شایسته دریافت این جایزه دانست. 

این نویسنده موضوع آثارش را از شرایط نامطلوب موجود در غرب و شرق الهام می‌گیرد و خود را به عنوان یک ناظر سازش‌ناپذیر و تطمیع نشدني و سبک‌شناس به اثبات رسانده است. 

«ییرگل» در سال 1953 در برلین متولد شد و در منطقه آلتمارک رشد کرد. از جمله آثار این نویسنده می‌توان به «سکوت»، «پیمان شکن»، «پایان ناپذیرها» و «شب‌های سگی» اشاره کرد. 

این جایزه 7500 یورویی که به نویسندگان آثار و متون تاریخی تعلق می‌گیرد را «مارتا فویشت ونگر» همسر «لیون-فویشت ونگر» راه‌اندازی کرده است. از جمله برندگان پیشین این جایزه می‌توان به «ادگار هیلزنرات»، «روبرت مناسه» و «میشائیل کلیبرگ» اشاره کرد.
«لیون فویشت ونگر» نویسنده مطرح آلمانی بود که جولای امسال صد و بیست و پنجمین سال تولد وی گرامي داشته شد، در سال 1933 از تبعید به وطن خود بازگشت و بیش از هرچیز به خاطر نگارش کتاب‌های «خواهر و برادر اوپرمن»، «تبعید» و «موفقیت» به شهرت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها