یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰
كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي، پايگاه علمي دانش‌پژوهان

1100 نفر از 130 هزار نفر عضو كتابخانه‌هاي وابسته آستان قدس رضوي در شهر مشهد را اعضاي هيات علمي، اساتيد و دانشجويان دكترا و كارشناسي‌ارشد تشكيل مي‌دهند.\

كارشناس مسوول كتابخانه‌‌هاي شهري سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: هم اكنون آستان قدس رضوي در شهر مشهد داراي 19 كتابخانه با بيش از يازده هزار متر زيربنا شامل تالارهاي مطالعه قفسه‌باز، مرجع، امانت، منابع ديداري و شنيداري و الكترونيكي،‌ اينترنت و مطبوعات است.

صفر صالحي خاطرنشان كرد: اين امر موجب استقبال بسيار مراجعان به كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي شده است. در مجموع كتابخانه‌هاي شهري سازمان داراي 512000 هزار جلد كتاب چاپي و بيش از 3882 هزار نسخه كتاب خطي‌اند و در بسياري از موارد منابع آنها روزآمد سازي شده است.

وي افزود: روزانه 7 هزار نفر از محققان، پژوهشگران، دانشجويان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به كتاب و كتابخواني از اين كتابخانه‌ها در شهر مشهد استفاده مي‌كنند. كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي در سال‌هاي اخير توانسته در ميان جامعه علمي خصوصاً جوانان موقعيت ممتازي كسب كند كه بر همين اساس بسياري از نخبگان علمي، پژوهشگران و قبول شدگان دانشگاه‌ها از اعضاي اين كتابخانه‌ها به شمار مي‌آيند.

وي همچنين تصريح كرد: آستان قدس رضوي در راستاي توسعه فرهنگ كتاب و كتاب‌خواني در مناطق پرجمعيت شهري و روستايي فعاليت‌ها گسترده‌اي را انجام داده، به طوري كه بسياري از محققان و دانش‌پژوهان از كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي به عنوان پايگاه علمي استفاده مي‌كنند،

به گفته كارشناس مسوول كتابخانه‌‌هاي شهري، سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي علاوه بر كتابخانه مركزي با 28800 مترمربع فضاي فرهنگي، مطالعاتي، داراي 39 كتابخانه وابسته در سطح كشور است كه روزانه بيش از بيست و هزار نفر از اين كتابخانه‌ها استفاده مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط