یکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۹
نگرشي نو بر كتاب كهن ونديداد بررسي مي‌شود

«نگرشي نو بر كتاب كهن ونديداد» عنوان نشستي تخصصي است كه با سخنراني دكتر هوشنگ طالع، پژوهشگر تاريخ ايران، عصر يك‌شنبه (5 مهرماه) در بنياد فرهنگي جمشيد برگزار مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در ادامه سلسله نشست‌هاي تخصصي بنياد فرهنگي جمشيد، دكتر هوشنگ طالع، استاد تاريخ دانشگاه به بررسي «كتاب كهن ونديداد با نگرشي نو» مي‌پردازد.

ونديداد كتابي نفيس براي محققان تاريخ و تمدن ايران باستان است كه با ترجمه دقيق واژه به واژه از متن اوستايي و مقايسه با ترجمه پهلوي، پژوهشگران را به مطالعه تاريخ اين كهن سرزمين دعوت مي‌كند.
در ونديداد خواننده مي‌تواند با آداب و رسوم اديان ايران باستان در زمان‌هاي كهن آشنا شود و داستان‌هاي جالبي از ديوان و فرشتگان بخواند و با خواندن نيايش‌ها و دعاهاي ايرانيان ديوهاي بدي چون خشم و ناراستي را تسخير كند و با دلي روشن، نيكويي و بهروزي حاصل كند.
يكي ديگر از دستاوردهاي كتاب كهن ونديداد درك ابعاد متفاوت انديشه‌هاي مغان است كه بي‌شك از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين نسخه در فرهنگ ايران باستان است.

نشست تخصصي «نگرشي نو بر كتاب كهن ونديداد» عصر روز يكشنبه (5 مهرماه) ساعت ١٧ در بنياد فرهنگي، هنري جمشيد جاماسيان برپا مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين نشست به نشاني خردمند شمالي، كوچه‌ شهيد اعرابي، شماره ٤، طبقه دوم، مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط