جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
كلاس‌هاي آزاد حكمت و فلسفه

همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه، دوره‌هاي آزاد آموزشي خود را از مهر ماه در روزهاي شنبه تا چهارشنبه برگزار مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در دروره جديد كلاس‌هاي آزاد آموزشي مؤسسه حكمت و فلسفه كه همزمان با سال تحصيلي جديد آغاز مي‌شود، شنبه‌ها سيد مصطفي محقق‌داماد شرح اشارات و تنبيهات را در ادامه مباحث ترم‌هاي گذشته ارايه می‌دهد.

يكشنبه‌ها سروش دباغ، شهين اعواني و محمدحسين شفيعيان به ترتيب مباحث بازخواني «درباره يقين» ويتگنشتاين ( دوره جديد)، كانت: دين در محدوده عقل (دوره جديد) و بررسي و شرح رسائل توحيديه تأليف علامه محمدحسين طباطبايي (دوره جديد) را تدریس می‌کنند.

دوشنبه‌ها نیز بابك عاليخاني؛ آشنايي با جاويدان خرد را تدريس مي‌كند. در اين كلاس‌ تنها افرادي مي‌توانند ثبت‌نام كنند كه در ترم قبل هم حاضر بودند. 

سيد احمد قائم‌مقامي نیز اديان ايران باستان (كليات) ارايه می‌کند که ادامه مطالب از ترم قبل است. غلامحسين ابراهيمي ديناني هم به سیاق این چند سال در دوشنبه‌ها دفتر عقل و آيت عشق را تدريس مي‌كند.

 بهزاد سالكي فلسفه دين را سه‌شنبه‌ها تدريس مي‌كند که این درس هم ادامه مطالب ترم‌هاي قبل است.  محمدحسن شفيعيان نیز مباني عرفان عملي را بر اساس متن كتاب منازل السائرين خواجه عبدالله انصاري هروي (ادامه از ترم‌هاي قبل) درس می‌دهد. سيد محمود يوسف‌ثاني نیز نهاية الحكمة را تدریس می‌کند.
 
منوچهر صدوقي‌سها در آخرين روز اين كلاس‌ها يعني چهارشنبه‌ها شرح جديد منظومه سبزواري را در ادامه مطالب ترم قبل و تحقيق در هرمنوتيك قرآن تدريس مي‌كند. سيد محمد موسوي هم در پايان آشنايي با فلسفه اسلامي را در دوره جديد درس می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها