دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۰
«فرهنگ و تمدن اسلامي» در آستانه چاپ هشتم

گزارشي مستند از نحوه شكل گيري تمدن اسلامي و فراز و فرودهاي آن به قلم دكتر علي‌اكبر ولايتي در كتاب «فرهنگ و تمدن اسلامي» از سوي دفتر نشر معارف به چاپ هشتم مي‌رسد./

ياسر عسگري، كارشناس معرفي كتاب دفتر نشر معارف، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين موضوع عنوان كرد: اين كتاب بر اساس سرفصل درس تاريخ و تمدن اسلامي براي دانشجويان نگاشته شده است.
 
وي هدف اصلي اين نوشتار را ارايه گزارشي مستند و متقن از نحوه شكل‌گيري تمدن اسلامي و فراز و فرودهاي آن بيان كرد و گفت: اين كتاب مي‌كوشد زمينه‌هاي بيداري، خودباوري و خيزش را در ميان جوانان، دانشجويان و ديگر نسل‌هاي فرهيخته كشور فراهم كند. 

عسگري خاطرنشان كرد: كتاب «فرهنگ و تمدن اسلامي» در يازده بخش اصلي، زمينه‌هاي شكل‌گيري تمدن اسلامي، شكوفايي علوم در تمدن اسلامي، سازمان‌هاي اداري و اجتماعي تمدن اسلامي و هنر در تمدن اسلامي را مي‌كاود. 

وي با اشاره به اهميت بررسي تأثير تمدن اسلامي در تمدن غربي و علل بيروني و دروني ركود تمدن اسلامي، اين موضوعات را از بحث‌هاي مهم اين كتاب خواند و تصريح كرد: موضوعاتي چون خيزش؛ اقتدار مجدد جهان اسلام، علل متأخر ركود فرهنگ و تمدن اسلامي و بيداري اسلامي از مطالب اين نوشتار به شمار مي‌روند. 

چاپ هشتم كتاب «فرهنگ و تمدن اسلامي» به سفارش معاونت پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها از سوي دفتر نشر معارف در شمارگان 5000 نسخه، 296 صفحه، قطع وزيري و بهاي 21000 ريال به زودي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط