چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۹
«مراحل» صفريان دوباره نقد مي‌شود

نشست نقد و بررسی مجموعه شعر «مراحل» اثر رضا صفریان دوشنبه هفته آینده در کانون ادبیات ایران برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل پايگاه اطلاع‌رساني كانون ادبيات ايران، اين نشست با حضور صاحب اثر، منتقدان و علاقه‌مندان شعر امروز برگزار مي‌شود.

اقبال معتضدی، محمود معتقدی، محمد رمضانی فرخانی و مهرنوش قربانعلی منتقدانی هستند که مجموعه شعر «مراحل» را از زاويه‌هاي مختلف نقد و بررسی می‌کنند.

مجموعه شعر «مراحل» دومین مجموعه شعر صفریان است. اين مجموعه پس از «بصیرت سایه‌ها»(برنده کتاب سال شعر جمهوری اسلامی در سال 77) روانه بازار كتاب شد.

مجموعه «مراحل» به همراه «بصیرت سایه‌ها» و کتاب «مباحث»(تاملاتی پیوسته درباره شعر و جایگاه آن در میان هنرها) در سال 88 توسط دفتر شعر جوان منتشر شد.

«مراحل» شامل 4 دفتر با عنوان‌هاي «خشم»، «حیرت»، «دریافت‌ها» و «عنایات»(دغدغه‌ها و دلمشغولی‌هاي شاعر) است. صفریان در آغاز اين کتاب آورده است: «از همان ابتدا می‌دانستم که این راه از بنیاد بی‌منتهاست، ولی ابتدا و میانه و انتهای هیچ راهی مرا به او نرسانده بود. حالا، آن جا، آن بسیار دروها، او دارد می‌رود. همان من، که دست بر میان دو ابروی من نهاد و گفت هر چه باداباد و رفت.» 

پيش‌تر در نشست «كتاب دوشنبه‌ها» دفتر شعر جوان مجموعه شعرهاي «مراحل» و «بصيرت سايه‌ها»ی صفريان با حضور یوسفعلی میرشکاک، محمدرضا عبدالملکیان و اسماعیل امینی نقد و بررسي شده بود.

اين نشست دوشنبه (30 شهريور) از ساعت 17 در كانون ادبيات ايران واقع در خيابان مفتح جنوبي، روبروي ورزشگاه شيرودي، خيابان اردلان پلاك 25 برگزار خواهد شد.

رضا صفريان متولد 1334 در روستايي از توابع شهرستان رفسنجان است. تحصيلات دانشگاهي‌اش را در دانشكده معماري دانشگاه شهيد بهشتي ادامه داد. در سال 1364 براي ادامه تحصيل در رشته اسلام‌شناسي به كشور بلژيك رفت و در دانشكده فلسفه و ادبيات دانشگاه بروكسل به تحصيل مشغول شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط