سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹
كتابخانه پژوهشکده حفاظت به انجمن كتابخانه‌هاي ديجيتال پيوست

مسوول کتابخانه و مرکز اسناد پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار و اشياي تاريخي، فرهنگي از پيوستن اين كتابخانه به انجمن كتابخانه‌هاي ديجيتال خبر داد و گفت: كتابخانه و مركز اسناد پژوهشكده حفاظت و مرمت آثار و اشياي تاريخي مقام سومين كتابخانه جهان را كسب كرده است._

مسوول کتابخانه و مرکز اسناد پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار و اشياي تاريخي، فرهنگي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: انجمن کتابخانه‌هاي ديجيتال توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي و مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي پايه‌گذاري شده است.

عليرضا ناصري خاطرنشان کرد: مراکز ديگري از قبيل موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل البيت (ع) و شرکت درگاه دانش (کتابخانه ديجيتالي دريا) وابسته به مرکز رشد فناوري اطلاعات دانشگاه تربيت مدرس نيز همگي در زمينه کتابخانه‌هاي ديجيتالي اسلامي فعاليت مي‌کنند.

وي افزود: در دنياي امروز که عصر اطلاعات تعريف شده مؤسسات و نهادهاي مختلف در تلاش‌اند تا اسناد و متون خود را به صورت الکترونيکي در اختيار محققان و علاقه‌مندان قرار دهند. بر همين اساس هم‌انديشي، همکاري و ارتقاي دانش ديجيتالي بين کتابخانه‌هاي ديجيتالي اسلامي از اهداف اصلي اين انجمن اعلام شده است.

به گفته ناصري، از ديگر مأموريت‌هاي اين انجمن، تقويت روحيه مشارکت فکري، علمي و هم‌انديشي، ارتقاي فضاي علمي در حوزه کتابخانه‌هاي ديجيتالي، تبادل دانش و مهارت در حوزه کتابخانه‌هاي ديجيتالي در بين اعضاء، کمک به بازنگري در کارکردهاي کتابخانه ديجيتالي براي همخوان کردن فرايند امور با شرايط جديد، حمايت و طرح‌ريزي برنامه‌هاي پژوهشي در زمينه کتابخانه ديجيتال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط