شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۳
تأسیس مرکز پژوهشی اهل بیت(ع) در داغستان

مرکز پژوهشی اهل بیت(ع) در شهر ماخاچ قلعه پایتخت جمهوری خودمختار داغستان (فدراسیون روسیه) تأسیس و فعاليت خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از اداره كل روابط‌عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، انجام پژوهش درباره جنبه‌های مختلف اسلام و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی مانند کنفرانس، گردهمایی، نمایشگاه، جشنواره و همچنین ترجمه متون از زبان‌های عربی، فارسی، ترکی و انگلیسی به زبان روسی از جمله فعالیت‌های مرکز پژوهشی اهل بیت(ع) است که در آیین‌نامه آن آمده است.

چاپ کتاب، مجلات و روزنامه، راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کتاب‌خانه و برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و دینی از ديگر فعالیت‌های اين مرکز پژوهشی خواهد بود.

دکتر نوری محمد‌زاده که از سوی هیات مدیره مرکز مذکور به عنوان مدیر این مرکز انتخاب شده است اظهار داشت: در نظر داریم تمام پژوهشگران و محققین و مترجمین در زمینه اسلام و تشیع و همچنین کارهای علمی، پژوهشی آنان را زیر پوشش خود قرار دهیم تا مردم روسیه و به خصوص داغستان با حقایق مکتب پاک اسلام آشنایی پیدا کنند و همچنین محافل علمی داغستان ترغیب شوند تا تحقیقات بهتر و بیشتری در زمینه تشیع داشته باشند.

دکتر نوری محمد‌زاده اعلام نمود که این مرکز با حمایت‌ها و کمک‌های مادی و معنوی غیر دولتی اداره خواهد شد.

جمهوری داغستان که در قفقاز شمالی قرار دارد از جمله جمهوری‌های مسلمان‌نشین روسیه است که مذهب تشیع در آن ریشه‌ای عمیق و سنتی داشته و شهر دربند از جمله شهرهای این جمهوری است که حضور شیعیان در آن به صورت چشمگیری مشهود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها