دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۲

جدیدترین کتاب «جان گریشام» با عنوان «وکیل مدافع» که 10 آگوست 2009 توسط انتشارات «هاین» در آلمان منتشر شده، با جلب توجه مخاطبان آلمانی وارد جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، «جان گریشام» نویسنده جنايی‌نویس شهیر آمریکایی که به شغل وکالت نیز اشتغال دارد، این هفته با رمان خود از رده یازدهم به رده چهارم جدول صعود کرده است.

داستان رمان «وکیل مدافع » در مورد یک دانشجوی رشته حقوق به نام «کیل مک‌کوی» است که در حالی که یک دوران طلايی را پشت سر می‌گذارد، ناگهان با شکایت یک زن مواجه می‌شود. وی می‌داند که این شکایت می‌تواند آینده‌اش را به نابودی بکشاند و از این رو برای ممانعت از این امر دست به کار می‌شود.

«گریشام» كه متولد سال 1955 در «آرکانزاس» آمريكاست، در این رمان قدرت، رشوه‌خواری و جهانی عاری از وجدان را به تصویر کشیده است.

رمان «کتاب بدون عنوان» نوشته یک نویسنده ناشناس نيز در دومین هفته حضور خود در این جدول از خانه دهم به خانه هشتم صعود کرده است. در «كتاب بدون عنوان» شخصیت‌های مرموزی بر خیابان‌های شهر «سانتاموندگا» كه تنها شهر جهان است که کسی حق ندارد در کافه‌های آن سیگار بکشد ، حکومت می‌کنند. یک خورشید گرفتگی نقاطی از زمین را به تاریکی مطلق فرو می‌برد و همزمان با این خورشیدگرفتگی ، اتفاق‌هاي عجيبي مي‌افتد كه همه آنها به علت حضور غریبه‌ای به نام «بوربون کید» است.

اما رمان «خواهران گل آفتابگردان» نوشته «هنینگ مانکل» در چهارمین هفته حضورش در این جدول ، به ماندن در خانه نهم بسنده کرده است. این رمان داستان دو دختر جوان را روایت می‌کند که با هم به یک تور تفریحی نزدیک مرزهای نروژ مي‌روند. 

با اين حال صدر جدول پرفروش‌هاي آلمان هنوز در دست دو کتاب «تا سرخی غروب» و «تا سپیده دمان» استفاني مه‌ير است. «عمه اینگه از امروز به بعد» هم چون هفته پیش در خانه سوم جای دارد.

در اين هفته «نمونه ناقص» از خانه رديف چهارم به پنجم رفت و «کلبه» از رديف پنجم به ششم نقل مكان كرد. «مرد مدعی» نيز با يك پله سقوط به رديف هفتم رفت و «رنگ پریده» نیز از به رديف دهم سقوط کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها