شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷
«تاثير فمنیسم بر دختران در غرب» تلخيصي از سه اثر غربي

هفتمین جلد از مجموعه «فمنیسم در ترازوی نقد» با عنوان «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب» اثر محققان سازمان روانشناسی آمریکا از سوي دفتر نشر معارف منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي دفتر نشر معارف، اندیشمندان غربی کتاب‌های متعددی در نقد فمنیسم نگاشته‌اند که ترجمه آنها، جامعه ما را با آثار مخرب این جریان بیشتر آشنا خواهد کرد. 

کتاب «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب» یکی از 10 جلد کتابی است که اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در راستاي تحقق نقد برون دینی فمنیسم عرضه کرده است. 

این کتاب، ترجمه و تلخیص سه کتاب به حساب مي‌آيد که در سه بخش تنظیم شده. بخش اول، کتاب «ایجاد کردن دیدگاه جنسی در مورد دختران» نوشته هفت نفر از پژوهشگران روانشناس آمریکایی از دانشگاه‌های کالیفرنیا، سنت میشائیل، کلورادو، سانفرانسیسکو، میشیگان و هاروارد است که در سال 2007 در آمریکا چاپ و منتشر شد. ترجمه و تلخیص این بخش را فاطمه سادات رضوی انجام داده؛ این بخش با ارايه گزارشی به وضعیت موجود دختران و زنان در رسانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و عرصه سیاست و تبلیغ غرب، می‌پردازد.

بخش دوم، ترجمه و تلخیص کتاب «ماده خوک‌های شوونیست» نوشته «آریل لوی» است که سال 2005 در آمریکا منتشر شد. این بخش به بررسي فمنیست‌های امروزی مي پردازد و این که چگونه دختران امروزی در غرب از آرمان‌های اولیه فمنیستی جدا شده‌اند.
 
بخش سوم نيز تلخيصي از کتاب «بهای سنگین مادی‌گرایی» نوشته تیم کسراست که در سال 2002 در آمریکا به چاپ رسید. این کتاب از سوی نشریه «چویس» به عنوان کتاب علمی برجسته سال برگزیده و به همت پریسا پور علمداری ترجمه و تلخیص شده است. 

در این بخش، عامل اصلی همه تغییرات در جامعه غرب، یعنی مادی‌گرایی و میل به مادیات بررسی مي‌شود و این عامل را سبب اصلی فروپاشی خانواده‌ها، انحرافات اجتماعی و حتی آسیب به محیط‌ زیست معرفی مي كند. 

کتاب «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب» در شمارگان 3000 نسخه، 256 صفحه و بهاي 26000 ریال از سوی دفتر نشر معارف، منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها