جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۸

مردم مالزی امسال نيز با شرکت در بخش نظرسنجی سایت د.استار و رای دادن به کتاب‌های مورد علاقه خود، کتاب‌های برتر سال را در دو گروه داستانی و غیرداستانی انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از د.استار، در این نظرسنجی «ماهاتیر محمد» ،نخست وزیر سابق مالزی موفق شد با کتاب«گزیده نامه‌ها به رهبران جهان» نخستین انتخاب مردم این کشور در بخش کتاب‌های غیرداستانی باشد. 

عبدالله احمد 73 ساله که در نوشتن و تدوین این کتاب به ماهاتیر محمد کمک کرده، در مراسمی که در کوالالامپور برگزار شد از تلاش‌های نخست وزیر پیشین مالزی در جمع‌آوری 71 نامه به رهبران جهان و انتشار آن در قالب یک کتاب تقدیر کرد. وی از چاپ قریب‌الوقوع جلد دوم این کتاب خبر داد و گفت این کتاب شامل نامه‌هایی به ريیس جمهور پيشين رژيم صهيونيستي و سنگاپور است.
 
جایزه دوم این بخش به کتاب «نگاهی گذرا: وصف زندگی مالزیایی» نوشته «ادیب امین» رسید و نویسنده‌ای 55 ساله به نام «کی چوان چی» موفق شد با کتاب «8 مارس: روزی که مالزی بیدار شد» سومین انتخاب مردم باشد. 

کتاب‌های داستانی و رمان‌ها نیز همیشه علاقه‌مندان خود را دارند و این بار نیز این گروه با شرکت گسترده خود، کتاب‌های داستانی مورد علاقه‌شان را انتخاب کردند. «عشاق و بیگانگان» کاری از «روبرت رایمار»53 ساله، استاد زبان دانشگاه مالزی، نخستین انتخاب مردم از سراسر مالزی بود. این کتاب مجموعه‌ای از 17 داستان کوتاه است كه ماجراهایشان در کشورهایی مانند مالزی، چین و هندوستان می‌گذرد. نویسنده که 20 سال از زندگی خود را در مالزی گذرانده مي‌گويد برای نوشتن این کتاب سعی کرده تا بخشی از زندگی خود را که خارج از این کشور سپري كرده، به فراموشی بسپارد. 

دومین جایزه این بخش به کتاب «غروب، تمام روز است» اثر «پریتا ساماراسان» اختصاص یافت. «تان توانگ انگ» نیز در نظرسنجی مردم با کتاب «هدیه باران» سومین جایزه را ازآن خود کرد. در این مراسم نویسنده کتاب «هدیه باران» حضور نداشت و مادرش از جانب او جایزه را دریافت کرد. «تان» برای نوشتن کتاب بعدی خود در کیپ‌تاون واقع در آفریقای جنوبی سکونت دارد. 

جایزه نفر اول در هر دو بخش 1500 رینگیت (حدود 5 هزار دلار) و یک نشان افتخار است. برای نفر دوم نیز 1000 رينگيت (حدود 3500 دلار) به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است. نویسنده سوم در هردو گروه داستانی و غیرداستانی نیز 500 رینگیت جایزه گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها