پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
انتشار كتاب «حضرت فاطمه دختر پیامبر(ص)» در قزاقستان

تشريح خصايل رفتاري و شخصيتي حضرت فاطمه(س) در کتاب «حضرت فاطمه دختر پیامبر(ص)» برای نخستين بار در منطقه آسیای مرکزی از سوي رایزنی فرهنگی سفارت جمهوري اسلامي ایران در قزاقستان به زبان روسی چاپ و منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در این کتاب احادیث و روایاتی که در منابع معتبر اهل تسنن از جمله صحیح بخاری، صحیح مسلم، صحیح ترمیذی، صحیح ابوداود، مستدرک صحیحین، مسند امام احمد بن حنبل و کنزالعمل درباره حضرت فاطمه(س) وجود دارد، گردآوری شده‌اند. 

نوشتار حاضر از سوي اداره کل مسلمانان قرقیزستان بررسی و تايید شده است. «مورات علی حاجی جومانوف»‌ مفتی مسلمانان قرقیز در معرفی اين کتاب گفته است: «کتاب "فاطمه(ره)دختر رسول الله (ص)" که در دست شماست، راجع به دختر پیامبرمان است. در این کتاب زندگانی، آداب و اخلاق فاطمه(ره) به عنوان الگو و سهم بی‌نظیر وی برای اسلام بیان می‌شود. این کتاب به خوانندگانی که دوست دارند از زندگی دختر پیامبر(ص) معلومات کسب کنند، کمک می‌کند.»

اين کتاب ديني در یازده بخش به موضوعاتي نظير والدین فاطمه(س)، پدر گرامی فاطمه(س)، مادر گرامی فاطمه(س)، ازدواج والدین آن حضرت، فرزندان پیامبر(ص) از خدیجه(ره)، تولد فاطمه(س) ، اسامی وی، دوران کودکی، شباهت فاطمه(س) به پیامبر(ص) و محبت و دلبستگی آنها به همدیگر، عجله پیامبر(ص) برای دیدار با فاطمه(س)، بلندهمتی فاطمه(س)، ازدواج فاطمه(س)، جهیزیه و مهریه، کارهای خانگی، مقام عالی فاطمه(س)، خشم فاطمه(س) خشم پیامبر(ص) است، نذر علی(ع) و فاطمه(س)، پارسامنشی آن حضرت، صبر و تحمل ایشان، فاطمه(س) در روز قیامت، تربیت فرزندان، عدالت آن حضرت، محبت و شفقت ایشان و اولاد فاطمه (س) مي‌پردازد.

«عزیز اسکاکف» گردآوردنده اين كتاب، سال 1985 در استان چوی در جمهوری قرقیزستان به دنیا آمد و سال 2002 برای تحصیل به دانشگاه ملی قرقیزستان وارد شد. وي پس از اتمام تحصیل در رشته اسلام‌شناسی سال 2007 فارغ التحصیل شد. اسکاکف، موسس و رییس انجمن فارغ التحصیلان زبان فارسی در قرقیزستان است.

کتاب «حضرت فاطمه دختر پیامبر(ص)» به كوشش «عزیز اسکاکف» در سه هزار نسخه و 50 صفحه در چاپخانه شهر بیشکک به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط