دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۵
راهبردهاي توسعه پايدار 13 كشور توسعه ‌يافته

مترجم كتاب «استراتژي‌هاي رشد و توسعه پايدار» اين اثر را حاوي راهبردهاي اقتصادي 13 كشور توسعه‌يافته خواند و گفت: اين كتاب توسط كميسيوني متشكل از سياست‌مداران و دو تن از برندگان نوبل اقتصاد تأليف شده و بانك جهاني آن را به عنوان دستورالعملي براي ساير كشورها منتشر كرده است.

محمدرضا مهدي‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين مطلب گفت: سيزده كشوري كه راهبردها و استراتژي‌هاي مطرح شده در اين اثر را به كار بسته‌اند، به رشد اقتصادي ساليانه هفت‌درصد در طول دوره‌اي سي‌ساله دست يافتند.

وي با اشاره به انتشار اين كتاب در سال 2008 ميلادي افزود: راهبردهاي اين اثر تنها محدود به مسايل اقتصادي نيست و بررسي مواردي نظير شاخصه‌هاي صنعتي، علم و تكنولوژي، فقر، غذا، انرژي و شاخصه‌هاي جمعيتي را نيز دربر مي‌گيرد.

مترجم كتاب «جامعه در مخاطره جهاني» ادامه داد: اين اثر نظرياتي را درباره آب ‌و هوا و انرژي كه كنترل آنها به طور كلي در پيشرفت تمامي كشورها حياتي است، ارايه مي‌كند.

مهدي‌زاده با اشاره به انتشار اين اثر در آينده‌اي نزديك توسط «موسسه بين‌المللي مطالعات انرژي» گفت: اين كتاب مي‌تواند در سياست‌گذاري‌هاي بلندمدت اقتصادي كشورها در جهت توسعه پايدار مفيد واقع شود، چرا كه بانك جهاني نيز با همين هدف اقدام به تأليف و انتشار آن كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط