یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰
«استفاده از زمان و هدر دادنش» بر پیشخان کتاب‌فرو‌شی‌ها نشست

«استفاده از زمان و هدر دادنش» عنوان کتابی از میشل پوئش و برژیت لابه است که به تازگی با ترجمه ترانه وفایی به پیشخان کتابفروشی‌ها آمده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب که از سوی ژاک عزمی فرانسوی تصویرگری شده به ارایه تعاريفی ساده از زمان و شکل‌گیری و نحوه استفاده از آن می‌پردازد و تلاش دارد نوعی رمزگشایی فلسفی از این بحث مهم در جوامع امروز انجام دهد.

«استفاده از زمان و هدر دادنش» کتابی ویژه نوجوانان است که میشل پوئش استادیار دانشگاه سوربن فرانسه با کمک برژیت لابه آن را نگاشته. این کتاب از مجموعه کتاب «فلسفه را بچشیم» روانه بازار نشر شده است. 

پوئش در بخش ابتدایی این کتاب به بازشکافی زمان برای مخاطب خود می‌پردازد و می‌نویسد: هیچ کس زمان را نمی‌بیند، هیچ کس زمان را بو نمی‌کند، هیچ کس زمان را لمس نمی‌کند، یا آن را نمی‌شنود. آنچه می‌بینیم فصل‌هایی اند که عوض می‌شوند، گل‌هایی اند که برگ‌هایشان می‌ریزد و برفی که همه‌جا را می‌پوشاند.

نویسنده در طول کتاب، داستانک‌هایی بر روی کاغذ آورده که نوعی نزدیکی مخاطب با متن را تداعی و تصاویر نیز این متن‌ها را همراهی می‌کنند.

بخش پایانی این کتاب به ضرورت‌های استفاده مناسب از زمان می‌پردازد؛ اما این تاکید نوعی آزار در مخاطب ایجاد نمی‌کند و نویسنده بر خلاف بسیاری از کتاب‌ها به نصیحت‌های روزانه والدین نزدیک نمی‌شود و بحث منطقی خود را جلو می‌برد.

کتاب «استفاده از زمان و هدر دادنش» در ۱۸ بخش طراحی شده و آنطور که نویسنده در آخر کتاب به آن اشاره دارد، کارگاهی مبتنی بر این کتاب در ایران و فرانسه برپا شده تا آموخته‌های استفاده از زمان به صورت کارگاهی نیز به مخاطبان منتقل شود.

ترانه وفایی، مترجم این کتاب از زبان فرانسه به فارسی، دانش‌آموخته رشته ادبیات تطبیقی از دانشگاه سوربن پاریس است.

این کتاب را انتشارات «او» در ۴۰ صفحه و با قیمت ۳۹۰۰۰ ریال روانه بازار نشر کرده و لوح فشرده آن نیز ارایه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها