دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۷
نخستين مرجع مقالات مستشرقان و فقه‌الحديث مكتوب شد

نخستين دفتر مرجع مقالات مستشرقان و فقه‌الحديث با عنوان «فقه و حقوق» توسط دفتر شرق‌شناسی و حديث پژوهشكده علوم و معارف حديث منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با هدف بررسي حديث‌پژوهی غربيان، آفاق و اهداف آنان را به نقد كشيده و در اين راستا مقاله‌اي با عنوان «مستشرقان و فقه الحديث» ارايه كرده است. 

اين اثر نخستين مرجع مقالات مستشرقان و فقه‌الحديث به حساب مي‌آيد كه حجت‌الاسلام و المسلمين علی راد تدوين آن را بر عهده داشته است.

در اين نوشتار حدود 10 مقاله گنجانده شده‌اند كه به مسايلي نظير استفاده‌های سياسی از يك حديث با استناد به حديث «عشره مبشره»، اصطلاح‌پژوهي جستاري در باب واژگان قسم در زبان عربی و مساله زن در دولت آغازين اسلام پرداخته شده است.

اين كتاب همچنين دربردارنده دو مقاله در باب معنای احصان و تحنّث است و در مقاله ديگري با عنوان «پنير مجوسی» به يكي از مشكلات كهن در فقه اسلامی مي‌پردازد.

اولين دفتر مرجع مقالات مستشرقان و فقه‌الحديث با عنوان «فقه و حقوق» در 215 صفحه و بهای 100000 ريال از سوي دفتر شرق‌شناسی و حديث پژوهشكده علوم و معارف حديث وابسته به موسسه علمي فرهنگي دارالحديث منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط