چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
تئودور روزولت شيفته طبيعت

كتاب «سرباز عرصه‌هاي گسترده» اثر «دوگلاس برينكلي» كه ديروز منتشر شد، به بررسي وجهه ديگري از چهره روزولت، رييس جمهور سال‌هاي دور آمريكا مي‌پردازد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از نيويورك تايمز،
در اين كتاب نويسنده بيوگرافي روزولت را بر تكيه بر چهره روزولت به عنوان حامي طبيعت نوشته و بر اين تاكيد مي‌كند كه تاريخ گستردگي دستاوردهاي طولاني مدت او را هنوز درنيافته است.
 
در اين كتاب به خوبي مشاهده مي‌شود كه بيش از هر چيز بر وجه پنهان شخصيت او تكيه شده و از عشق او به طبيعت، علاقه دايمي او به دنياي پيرامونش، و جذابيت محيط طبيعي براي او سخن رفته و به اين امر توجه مي‌شود كه ديگر تاريخ‌نگاران هم تلاش كرده‌اند تا از كشش طبيعت براي او پرده بردارند.

به گفته اين كتاب، روزولت كه به پرندگان هم توجه ويژه‌اي داشت و حتي طنين آواز آنها برايش مهم بود، نويسنده كتاب‌هاي متعدد و تقريبا 150 هزار نامه و مقاله‌هاي متعدد منتشر نشده است. 

روزولت در داكوتاي شمالي آمريكا املاك گسترده‌اي داشت و از حضور در طبيعت لذت مي‌برد. در دوران او كيلومترها از خاك اين كشور به پارك ملي و مناطق حفاظت شده تبديل شد و با تلاش او بود كه نسل بوفالو به عنوان سمبل آمريكا از انقراض نجات يافت. با همه اين‌ها او عاشق شكار هم بود . 

در اين كتاب نويسنده به صورت مفصل درباره نظر روزولت درباره خرس‌ها، گرگ‌ها و بوفالوها سخن گفته اما درباره جايزه صلح نوبل كه او در سال 1906 به عنوان نخستين آمريكايي آن را دربافت كرد تنها در يك پاراگراف اشاره كرده است. 

تئودور روزولت (1919-1858) بيست و ششمين رييس جمهور آمريكا بود. 

كتاب «سرباز عرصه‌هاي گسترده» اثر «دوگلاس برينكلي»در 940 صفحه و به قيمت 99/34 دلار به وسيله انتشارات هارپر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها