پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۴

«استفان کوله» بیوگرافی‌نویس مشهور آلمانی که پیش از این زندگینامه پاپ بندیکت شانزدهم را نوشته بود، در کتاب جدید خود سراغ «دالایی لاما» رهبر دینی بودايیان تبت رفته است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، اين كتاب كه با عنوان «40 روز در صومعه دالایی لاما» به وسيله انتشارات « شرز » فرانکفورت منتشر شده، حاصل اقامت 40 روزه اين نويسنده در دهکده دالایی لاما موسوم به «مک لئو دانجی» است.

توصیفات تکان دهنده‌ای که «استفان كوله» از زمان اقامتش در این صومعه در کتابش آورده حاکی از برداشت‌های عمیق این نویسنده مسیحی از این اقامت 40 روزه است و خواننده پس از مطالعه کتاب در می‌یابد که آيین بودا بر نويسنده تا چه حد تاثيرگذار بوده است.

«کوله» در این کتاب زندگی روزانه در صومعه را از بامداد تا شامگاه شرح می‌دهد و خواننده را در این زندگی روزمره با خود همراه می‌کند.

با اين حال این نویسنده، خبرنگار و دین‌شناس، در زمان حضور خود در صومعه و در آرامش آن مکان، هرگز دید خبرنگاری خود را کنار نگذاشته و با توجه به مشاهداتش به این امر مي‌پردازد که دالایی لاما بیش از آن که یک رهبر مذهبی باشد، یک رهبر سیاسی است.

افت و خیزهای تشریح شده از زندگی متفکرانه این راهب و مشکلات روزمره او  و طرح سوال‌هايی در باره آینده سرزمین «تبت» ، از مطالبی است که این کتاب را خواندنی و جذاب کرده است. 

كتاب «40 روز در صومعه دالایی‌لاما» در 396 صفحه و به قيمت 95/19 يورو منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها