شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۵
شب شعر جنگ 33 روزه لبنان در پاریس

تعدادی از شاعران فرانسوی و عربی در آستانه چاپ مجموعه اشعاری از شعرای عرب در زمنیه جنگ 33 روزه لبنان و اسرائیل در پاریس گردهم آمده اند تا به بررسی این اشعار بپردازند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن، این برای نخستین بار است که شاعران و ادیبان غربی نسبت به اشعار مقاومت لبنان توجه نشان می دهند و اهمیت ویژه ای برای آن قائل می شوند. 

مرکز مطالعات عالی دانشگاه پاریس به مناسبت چاپ 33 قصیده از شاعران عربی درباره جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل که در آن مناطق جنوبی بیروت و لبنان توسط اسرائیلی ها بمباران شد، با نام "روزهای بعد از جنگ" به زبان فرانسه شب شعری برگزار کرده که در آن شاعران مهمی از فرانسه، لبنان، عراق، سوریه، مصر، الجزایر، بلژیک و ایتالیا نیز حضور داشتند. 

در این شب شعر ضمن بررسی اشعار آمده در این کتاب ادیبان و شاعران حاضر به خواندن اشعاری در زمنیه مقاومت نیز پرداختند. 

کتاب "روزهای بعد از جنگ" توسط انتشارات اروپا در پاریس و با همکاری اتحادیه "ارابیسک" به چاپ رسیده که البته در ترجمه فرانسه عنوان "سکوت مطلق" برای آن برگزیده شده است. 

این کتاب که توسط "خلدون زریق" و "رانیا سماره" به فرانسه ترجمه شده شامل مجموعه اشعاری از شعرای لبنان، سوریه، تونس، عراق، مصر، عربستان سعودی، الجزایر، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، فلسطین، ایتالیا، قبرس، دانمارک و بلژیک است که شامل چند مصاحبه نیز می شود. تمام اشعار و مصاحبه های این کتاب در زمینه مقاومت و جنگ 33 روزه لبنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها