شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۰
حضور الکترونیکی «نورمن میلر» در جشنواره کتاب «ادینبرا»

«نورمن میلر»، نویسنده 84 ساله آمریکایی که به دلیل کهولت و بیماری قادر به شرکت در جشنواره ادبی «ادینبرا» نبود، قرار است در ارتباط مستقیم تصویری، در پایتخت اسکاتلند حاضر شود و در مراسمی با استفاده از تکنولوژی که «قلم دور» (لانگ پن) نامیده می‌شود، آثارش را برای هواداران بریتانیایی امضا کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، «میلر» که تا کنون دو بار موفق به دریافت جایزه پولیتزر برای بهترین رمان شده است، یکی از برجسته‌ترین مهمانان این جشنواره بود که قرار بود همراه 650 نویسنده دیگر در اسکاتلند حاضر شود اما ظاهراً لغو سفر وی نه تنها ناراحتی برای برگزار کنندگان جشنواره «ادینبرا» به وجود نیاورد، بلکه موقعیتی مناسب در اختیار آن‌ها قرار داد تا تکنولوژی جدید «قلم دور» را به نمایش بگذارند. در ارتباط مستقیم تصویری که قرار است از مرکز برگزاری جشنواره با خانه «میلر» در نزدیکی نیویورک بر قرار شود، «اندرو اوهگن»، نویسنده گلاسکویی، با او مصاحبه خواهد کرد. 

تکنولوژی «قلم دور» به این صورت کار می‌کند که «میلر» با قلم خود روی صفحه‌ای الکترونیکی امضا می‌کند و چیزهایی می‌نویسد و همان نوشته‌ها و امضا به همان شکل هزاران کیلومتر دور تر بوسیله ابزاری الکترونیکی روی صفحه اول نسخه‌ای از کتاب او که به یکی از هواداران‌اش تعلق دارد، حک می‌شود. پیش از این «مارگارت اتوود»، نویسنده کانادایی از این تکنولوژی استفاده کرده بود. 

جشنواره «ایدنبرا» علاوه بر برنامه «میلر» شاهد رویدادهای ادبی بیشماری است که از آن جمله می‌توان به مناظره «اتوود» و نویسنده هم‌وطن‌اش «آلیس مونرو» و رونمایی کتاب‌های متعددی مانند «کتاب ستارگان» نوشته «بن اکری» و نسخه مصوری از کتاب «زندگی پی» نوشته «یان مارتل» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها