سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
آثار «نهمین دوسالانه سفال و سرامیک» کتاب شد

آثار «نهمین دوسالانه ملی سفال و سرامیک معاصر ایران» که از ۹ خرداد تا هفتم تیرماه امسال در استان سمنان برگزار شده است، توسط موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، با همکاری شورای تدوین کتاب این دوسالانه، در قالب کتاب منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با مقدمه‌هایی از محمود شالویی مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، امیر‌علی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و منیژه آرمین دبیر نهمین دوسالانه ملی سفال و سرامیک معاصر ایران آغاز شده و با ترجمه انگلیسی همین مقدمه‌ها نیز پایان یافته است.

پس از مقدمه‌های ذکر شده در کتاب، به معرفی و ذکر سوابق کاری و تحصیلی اعضای شورای سیاستگذاری، دبیران، هیات انتخاب آثار و هیات داوران پرداخته شده است که از آن جمله می‌توان مسعود زنده‌روح‌کرمانی مدیر اجرایی دوسالانه، منیژه آرمین عضو شورای سیاستگذاری و دبیر دوسالانه، نسرین عظیمی دبیر اجرایی، ایرج محمدی عضو هیات داوران، بهزاد اژدری، عباس اکبری، شاهرخ اکبری‌دیلمقانی، نغمه بهار، فریده تطهیری‌مقدم، مریم سالور،‌ عشرت سیروس، اوژن سیروسی، مرضیه قره‌داغی‌قرقشه، جعفر نجیبی، شهروز نظری، افسانه نصوحی‌دهنوی و مهران هوشیار را نام برد.

در بخش دیگری از کتاب باعنوان «یک اثر، چند جمله» ۲۳ تن از هنرمندان شرکت کننده درباره آثار خود توضیحاتی در چند جمله نوشته‌اند. از این میان می‌توان به هنرمندانی چون بهزاد اژدری، فایزه هاشمی، هنگامه صالح‌زهتاب، فرزاد فرجی، الهام کشاورزیان، حمید نعیمی، منصوره پورسنگری و مرتضی ترسلی اشاره کرد.

هنگامه صالح‌زهتاب درباره اثر خود در این بخش نوشته است: «باید برای هنرمندان نوگرا و خلاق در عرصه هنر مردمی و بومی، جایی قایل شد. هنر مدرن می‌تواند به‌عنوان تفکری نوگرا و در عین حال ریشه‌دار، با تکیه به فرهنگ مرز و بوم خویش ارایه شود وچه‌بسا نقش ارتقادهنده آن بیش‌تر و تاییدگذارتر باشد. این آمیختگی و جستجو را می‌توان با هنر زبانی و بیانی تجسمی یا عینی و حتی انتزاعی و آبستره ارایه داد. در این بیان، هنرمندان بیان مفهومی یا هنر مفهومی را ارایه می‌کنند و آن‌را موثر می‌دانند.» 

دیگر صفحات این کتاب نیز به تصاویر رنگی از آثار حدود ۱۲۰ هنرمند شرکت‌کننده در این دوسالانه اختصاص دارد. این آثار توسط فاطمه تعمیدی عکاسی شده‌اند.

کتاب آثار «نهمین دوسالانه ملی سفال و سرامیک معاصر ایران» در فصل بهار امسال (۸۸) توسط موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با همکاری شورای تدوین کتاب این دوسالانه در ۱۵۰صفحه و با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰۰۰ تومان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها